تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۱۵۳۸۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت 55 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در آذربایجان شرقی

می متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از بازگشت 55 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان خبر داد.
بازگشت 55 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، رضا عین اله زاده در گفتگو با شبکه استانی سهند، ضمن تأکید بر تداوم پیگیری برنامه ها و تکالیف ابلاغی وزارت صمت در خصوص بازگردانی واحدهای غیرفعال و راکد به چرخه تولید، گفت: در سال جهش تولید بازگردانی 99 واحد غیر فعال به چرخه تولید و فعالیت ، جزء مهمترین برنامه های وزارت صمت برای استان بوده است و با پیگیری های به عمل آمده آغاز به کار مجدد 55 واحد صنعتی محقق شده است.

وی با قدردانی از تلاش سایر دستگاه های متولی در تحقق این امر، افزود: در تلاشیم با حمایت و مساعد قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی تا پایان سال جاری تمامی 99 واحد تعیین شده به چرخه تولید بازگردند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه احصاء مشکلات واحدهای صنعتی به صورت مستمر در قالب جلسات هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با جدیت دنبال می شود، تصریح کرد : به منظور کمک به بازگشت به تولید، تسهیلات تبصره 18 و رونق تولید به واحدهای یاد شده تخصیص می یابد.

وی با تأکید برنامه ریزی در جهت رفع موانع تولید، ادامه داد: در تحقق تداوم فعالیت واحدهای تعطیل تمامی اعضاء کارگروه اعم از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، خانه صنعت، امورمالیاتی و بانک های استان کمک حال واحدهای صنعتی بوده اند.

عین اله زاده همچنین ازاستمهال بدهی واحدهای راکد از طریق مصوبات ستاد تسهیل با کمک سایر دستگاه های دولتی و بانک ها خبر داد و گفت: در سال جهش تولید با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود از تعطیلی واحدهای فعال جلوگیری شود.

وی گفت: واحدهای راکد متقاضی، به منظور راه اندازی مجدد خطوط تولید، تکمیل و یا افزایش ظرفیت تولید و همچنین توسعه صادرات، می توانند از محل تسهیلات فنی و اعتباری تخصیصی نیز بهره مند شوند.

عناوین برگزیده