تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۱۵۳۹۴۴
سرویس خبر : انرژی

تامین مالی طرح نگهداشت تولید با فروش ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: برای تامین منابع طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۹۷ منتشر شد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز تا پایان دی‌ماه امسال منتشر می‌شود.
تامین مالی طرح نگهداشت تولید با فروش ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

به گزارش بورس امروز، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مراسم امضای قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار گفت: امروز در برخی پروژه‌های این طرح به تولید نفت دست یافته‌ایم که بسیار نویدبخش است. قراردادهایی که امروز امضا می‌شود در مجموع به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار خواهد بود و با اجرای کامل قراردادهای امروز ۹۵ هزار بشکه به تولید روزانه نفت کشور افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: برای تامین منابع این طرح، ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۹۷ منتشر شد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز تا پایان دی‌ماه امسال منتشر می‌شود.

کرباسیان در پاسخ به این سوال که در صورت رفع تحریم‌ها، آیا ایران قادر به احیای بازار خود خواهد بود، گفت: در مدت تحریم‌ها چرخ توسعه نفت متوقف نماند، ظرفیت‌های خوبی ایجاد شد و می‌توانیم سهم‌مان را از بازار بگیریم.

هشت قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، امروز (۲۲ دی‌ماه)، با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مدیران نفتی، میان شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت فلات قاره ایران (کارفرمایان) و شرکت‌های پیمانکار ایرانی امضا شد.

عناوین برگزیده