تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۵۳۹۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ذخیره ۲۸ میلیون تن کانسنگ طلا در معدن شادان خوسف

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: معدن طلای شادان شهرستان خوسف توانسته در حال حاضر زمینه اشتغال مستقیم حدود ۱۰۰ نفر را در دو بخش معدن و احداث واحد فرآوری فراهم کند.
ذخیره ۲۸ میلیون تن کانسنگ طلا در معدن شادان خوسف

به گزارش می متالز، عباس جرجانی، امروز یکشنبه ۲۱ دی در بازدید از مجتمع معدنی طلای شادان شهرستان خوسف اظهار کرد: قطعا با افزایش فعالیت‌های معدنی و همچنین راه اندازی واحد فرآوری جوار معدن، زمینه اشتغال افراد بیشتری در این مجتمع با اولویت بکارگیری نیروهای بومی و محلی فراهم خواهد شد.

جرجانی با اشاره به ذخیره بالای ماده معدنی در این معدن افزود: ذخیره قطعی این معدن بیش از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برآورد شده است که بیشترین میزان ذخیره در میان معادن طلای استان می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: کانسنگ طلا در این معدن با عیار میانگین ۰.۵۵ پی پی ام است.

وی تصریح کرد: پروانه بهره برداری این معدن با استخراج اسمی سالانه ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تن و در مساحتی بالغ بر ۱۷ کیلومتر مربع صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به همراه فرماندار شهرستان خوسف و جمعی از مدیران شهرستانی از مجتمع معدنی طلای شادان شامل معدن و بخش‌های مختلف طرح فرآوری آن بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و پیشرفت این مجتمع قرار گرفت.

در ابتدای این بازدید رئیسی، مدیر مجتمع معدنی طلای شادان گزارشی از روند فعالیت در بلوک‌های مختلف معدنی، پیشرفت و مراحل نصب ماشین آلات و همچنین مسائل پیش روی احداث این طرح ارائه کرد.

عناوین برگزیده