تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۵۴۳۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شناسایی ذخایر معدنی جدید در سمنان

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از شناسایی ذخایر معدنی جدید با آزادسازی پهنه‌های معدنی در این استان خبر داد.
شناسایی ذخایر معدنی جدید در سمنان

به گزارش می متالز، محمد فروهر گفت: در سالی که به نام جهش تولید مزین شده است، با آزادسازی پهنه‌های معدنی استان، اکتشاف برای شناسایی ذخایر معدنی جدید قوت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال‌سازی محدوده‌های معدنی غیرفعال، محدوده‌های معدنی مشمول آزادسازی، از ساعت 10 صبح پنجم بهمن‌ماه سال جاری آزاد و امکان ثبت برای متقاضیان در سامانه کاداستر فراهم می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: با پایان مهلت سه‌ماهه به دارندگان مجوز کلیه پهنه‌های اکتشافی واگذار شده که نسبت به دریافت پروانه اکتشاف مواد معدنی اقدام نکرده یا به هر دلیل ابطال و بلوکه شده‌اند، طبق مقررات آزاد اعلام می‌شوند.

فروهر با اشاره به تعداد مجوزهای صادره در بخش معدن استان سمنان افزود: در حال حاضر، 67 فقره گواهی کشف، 134 فقره پروانه اکتشاف و 628 فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان صادر شده است که بیش از پنج هزار و 100 نفر نیز در این معادن مشغول به فعالیت هستند.

عناوین برگزیده