تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۵۴۳۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت‌های معدنی در استان سمنان پنج هزار شغل ایجاد کرد

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: گواهی کشف، پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری در بخش معدن این استان برای پنج هزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی داشت.
فعالیت‌های معدنی در استان سمنان پنج هزار شغل ایجاد کرد

به گزارش می متالز، محمد فروهر روز یکشنبه به رسانه ها افزود: ۶۷ فقره گواهی کشف، ۱۳۴ فقره پروانه اکتشاف و ۶۲۸ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن استان سمنان صادر شده است که برای پنج هزار و ۱۰۰ نفر نیز در این معادن مشغول به فعالیت می باشند.

وی از شناسایی ذخایر معدنی جدید با آزادسازی پهنه های معدنی در استان خبر داد و گفت: در سالی که به نام «جهش تولید» مزین است، با آزادسازی پهنه های معدنی استان، اکتشاف برای شناسایی ذخایر معدنی جدید قوت می گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعالسازی محدوده های معدنی غیرفعال، محدوده های معدنی مشمول آزاد سازی، از ساعت ۱۰ صبح پنجم بهمن ۹۹ آزاد و امکان ثبت برای متقاضیان در سامانه کاداستر فراهم می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: با پایان مهلت سه ماهه به دارندگان مجوز، کلیه پهنه های اکتشافی واگذار شده که نسبت به دریافت پروانه اکتشاف مواد معدنی اقدام ننموده اند یا به هر دلیل ابطال و بلوکه شده اند طبق مقررات آزاد اعلام می شوند.

سرمایه‌گذاری ۷۶ هزار میلیارد ریالی صنعتگران در قالب یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال ایجاد و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

عناوین برگزیده