تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۱۵۴۴۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صمت خواستار ورود رزمندگان دفاع مقدس به حوزه جهش تولید شد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم در دوران دفاع مقدس کشور را از بحران‌ها به سلامت گذراندند گفت: ایثارگران و رزمندگان در جنگ اقتصادی فعلی نیز با سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن، جهش تولید و اشتغالزایی را رقم بزنند.
وزیر صمت خواستار ورود رزمندگان دفاع مقدس به حوزه جهش تولید شد

به گزارش می متالز، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست با پیشکسوتان جبهه و دفاع مقدس افزود: پیشکسوتان استان کرمان همانگونه که در جبهه های دفاع مقدس جانانه و شجاعانه جنگیدند و دشمن را از مرزهای ایران بیرون راندند، اکنون نیز در سنگر اقتصادی برای توسعه کشور همراهی کنند.

وی با اشاره به اشتغالزایی نیروهای خارجی در برخی پروژه‌ها اظهار داشت: سازمان‌ صمت و صنایع و معادن استان‌ کرمان جذب نیروی کار بومی و فرایند جهش تولید را در اولویت کاری قرار دهند که جلوی واردات بسیاری از کالاهای ارزبر گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره نوسازی صنعت زغال سنگ و ضرورت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز گفت: دولت با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی، اشتغال‌زایی را در کشور و استان کرمان پیگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و در این زمینه تاکنون دستاوردهای مطلوبی داشتیم.

رزم‌حسینی همچنین از همکاری این وزارت در زمینه استفاده از ظرفیت قانونی برای جذب ایثارگران و رزمندگان جبهه‌های جنگ تحمیلی در حوزه های مختلف خبر داد.

پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های معدنی این استان، گفتند، از معادن زغال سنگ و صنایع پایین دستی فولاد می‌توانند اشتغالزایی ایجاد کنند.

این افراد ادامه دادند، انتظار داریم وزیر صمت نیز از معادن شهرستان‌ها که در گذشته تعطیل شدند، حمایت کند.

پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به واردات محصول زغال سنگ و ضرورت تجدید نظر در اقدامات گذشته، اعلام آمادگی خود را برای سرمایه گذاری و حمایت از تولید و کاهش نرخ بیکاری با استفاده از صنایع پایین دستی اعلام کردند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: شرکت میدکو در تکمیل زنجیره ارزش افزوده فولاد شهرستان کمک خوبی کرده که حجم عظیمی اشتغال در منطقه زرند ایجاد شد.

مهدی حسینی نژاد با اشاره به اینکه به واسطه اشتغال نباید خام فروشی داشته باشیم عنوان کرد: لذا استان کرمان به‌دنبال تکمیل زنجیره ارزش افزوده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه تولید کک، کنستانتره با تکنولوژی جدید، فولاد و گندله افزود: فرصتی جدید برای اشتغال‌زایی را با احداث صنایع وابسته، قطعه‌سازی، خدمات و ریختگری در دستور کار قرار دادیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: ۲۸ ابرکارخانه در استان ایجاد کردیم که فرصتی مناسب برای احداث صنایع وابسته و قطعه سازی به‌شمار می‌رود و همچنین با کمک دانشگاه فرصت هایی ایجاد شده لذا پیشنهاد می شود که در حوزه خدماتی از پیشکسوتان جنگ به عنوان فرصت بهره برداری شود.

وی با اشاره به تفویض اختیار سه خواسته استان به شورای معادن کرمان گفت: سه عنوان تفویض اختیار دیگر ازجمله مخالفت های محلی و معادن غیر فعال نیز به استان تفویض شو که مسائل و چالش‌های تولید را در شورای معادن استان پیگیری کنیم.

عناوین برگزیده