تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۱
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۱۵۴۵۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مشکلات کارخانه سیمان عنبرآباد بررسی‌ می‌شود

می متالز - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در رابطه با حل مشکلات کارخانه سیمان عنبرآباد بررسی‌های لازم انجام خواهد شد و سعی می‌کنیم راهکاری را در جهت حل مشکلات این مجموعه مشخص کنیم.
مشکلات کارخانه سیمان عنبرآباد بررسی‌ می‌شود

به گزارش می متالز، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه در جنوب استان کرمان گفت: موضوعات مرتبط با پروژه انتقال آب هلیل رود در سطح استانی در دست پیگیری است و امیدواریم تصمیمی گرفته شود که نهایتا به نفع عموم مردم باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: در رابطه با حل مشکلات کارخانه سیمان عنبرآباد نیز بررسی‌های لازم انجام خواهد شد که بدانیم مشکل این مجموعه در کجاست و سعی می‌کنیم راهکاری را در جهت حل مشکلات این مجموعه مشخص کنیم؛ زیرا این مجموعه نیز زمینه‌های ایجاد اشتغال بیشتر و توسعه اقتصادی در این شهرستان را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هر هفته دو جلسه کارگروه استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی برای حمایت حقوقی از واحد‌های تولیدی در دادگستری کل استان کرمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستانی نیز ابتدا در سطح شهرستان مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد و در صورت عدم موفقیت در حل مشکلات آنها، در سطح استانی مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با راهکار‌های کاهش اطاله دادرسی بیان کرد: دستگاه قضایی در ۴۰ ساله پس از انقلاب اسلامی کار‌های بزرگی انجام داده و واحد‌های قضایی و تعداد کارکنان و قضات به تعداد قابل توجهی در جنوب استان کرمان نیز افزایش داشته است.

موحد ادامه داد: به تناسب نیاز، واحد‌ها و قضات افزایش می‌یابد؛ اما امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که با کاهش دعاوی و اختلاف تعداد قضات کاهش یابد، زیرا راهکار‌های کاهش اختلافات و دعاوی در سند تحول قضایی پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس مفاد سند تحول قضایی، میزان دعاوی وارده به محاکم باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله نهاد‌های مدنی، شورا‌های حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی و ... کاهش یافته و اختلافات با صلح و سازش به پایان رسد تا قوه قضاییه بتواند به ماموریت‌های اصلی خود برای تامین امنیت پایدار و توسعه عدالت بپردازند و امورات قضایی را حل و فصل کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، هدف از سفر به جنوب استان را بررسی عملکرد شعب و محاکم این منطقه دانست و گفت: در نخستین روز از این سفر، مراسم تودیع و معارفه دادستان سابق و جدید عنبرآباد برگزار شد.

موحد ادامه داد: در این سفر چهار روزه عملکرد تمامی حوزه‌ها ومحاکم مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد.
وی دیدار با کارکنان و قضات جنوب استان کرمان و تبیین مفاد سند تحول قضایی را ازدیگر برنامه‌های سفر به جنوب کرمان برشمرد و گفت: تلاش می‌شود که گفتمان سازی مناسبی درون دستگاه قضایی در استان کرمان حول سند تحول قضایی شکل گیرد تا با سرعت و دقت مفاد این سند را در این استان اجرایی کنیم.

عناوین برگزیده