تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۱۵۴۷۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مطالبه ۳۷۰۰ میلیاردی قطعه سازان استان مرکزی از خودروسازان

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: قطعه سازان استان مرکزی با تولید ۱۱۰ میلیون قطعه و ۳۷۰۰ نفر نیروی کار،۳۷۰۰ میلیارد ریال از خودروسازان مطالبه دارند که مبلغ سنگینی است.
مطالبه ۳۷۰۰ میلیاردی قطعه سازان استان مرکزی از خودروسازان

مطالبه ۳۷۰۰ میلیاردی قطعه سازان استان مرکزی از خودروسازان - ایسنا

به گزارش می متالز، ناصر بیگی روز پنجشنبه ۲۵ دی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور مدیرعامل ایران خودرو برگزار شد، اظهار کرد: این حجم مطالبه برای ۱۱۴ شرکت که ۷۰ شرکت از این تعداد، تولیدکننده و مابقی کارگزاری هستند مطالبه سنگین و غیرقابل تحملی است.

وی با اشاره به اینکه مکافات ضرر خودروسازی را قطعه ساز متحمل می‌شود، افزود: کیفیت خودرو ارتباط مستقیمی با کیفیت قطعات دارد و برای افزایش کیفیت قطعات و رقابت در جهان پیشرفته امروز، باید حمایت ویژه از این مجموعه صورت گیرد چراکه در غیر این صورت ادامه حیات برای این مجموعه سخت خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک اظهار کرد: کیاموتور در کره با ۵۳ هزار کارمند، سال گذشته دو میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو خروجی داشته، اما ایران خودرو  با ۵۷ هزار کارمند حدود ۷۰۰ هزار خودرو خروجی داشته که این آمار بسیار وحشتناک است. اگر شرایط تولید اصلاح نشود قیمت خودرو کاهش نمی یابد و ممکن است در این شرایط قطعه ساز و مصرف کننده با زیان مواجه شوند.

عناوین برگزیده