تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۵۵۲۵۰
سرویس خبر : انرژی
اردکانیان تشریح کرد

ماجرای استفاده چینی‌ها از برق ایران برای تولید بیت کوین چه بود؟/ تاکید نقش موثر رسانه‌ها در اصلاح الگوی مصرف

می متالز - وزیر نیرو گفت: اگر روند فعلی مصرف گاز را ادامه دهیم به واردکننده گاز تبدیل خواهیم شد لذا نباید مجال اصلاح را از دست داد.
ماجرای استفاده چینی‌ها از برق ایران برای تولید بیت کوین چه بود؟/ تاکید نقش موثر رسانه‌ها در اصلاح الگوی مصرف

رضا اردکانیان وزیر نیرو

به گزارش می متالز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در رابطه با خبرهای پخش شده در فضاهای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی‌بر استفاده چینی‌ها از برق ایران برای تولید رمزارز و ایجاد مزارع متعدد بیت‌کوین در ایران، گفت: اوج مصرف ما 38 هزار مگاوات است درحالی که مطابق اعلام همکاران، مصرف برق رمزارزها 300 و چند ده مگاوات است لذا یک محاسبه ساده ریاضی نشان می‌دهد که مصرف بیت کوین‌ها کسر اندکی از آن عدد بزرگ است.

وی ادامه داد: باید مراقب بود چراکه جریان‌هایی که زمینه التهاب‌آفرینی در جامعه را فراهم می‌کنند زمانی هم که اختلالی در آب، برق، گاز و سایر خدمات ایجاد می‌شود این التهاب‌آفرینی را بیشتر خواهند کرد لذا هوشمندی رسانه‌ها و دستگاه‌های ارتباط جمعی برای بالا و پر دادن به این چنین مسائل حائز اهمیت است.

اردکانیان معتقد است رسانه‌ها درصورت هوشمندی، می‌توانند از توجه جلب شده مردم به سمت موضوع انرژی در جهت اصلاح الگوی مصرف استفاده کنند.

وی خبر داد: متاسفانه 8 برابر تمامی گازی که برای تولید برق برای همه مصارف کشور ازجمله مصارف خانگی، تجاری، عمومی، صنعتی، کشاورزی در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود را در بخش خانگی مصرف می‌کنیم و به یقین این مهم نسبت بهینه‌ای نیست.

وزیر نیرو با طرح این سوال که آیا همیشه می‌توان توجه مردم را به مسائلی همچون اصلاح الگوی مصرف جلب کرد؟، گفت: آیا این ایام بهترین زمان برای این مهم است یا خیر؟، درواقع می‌توان با جلب توجه مردم به موضوع انرژی، حرکتی در راستای اصلاح الگوی مصرف انجام داد. آیا این کار، اقدام ضروری‌تری برای بنده به عنوان وزیر و رسانه‌ها است؟ یا دنبال کردن آنچه که بعضی مسائل در برخی از سایت‌ها و فضاهای مجازی که به شکل خاص مطرح می‌کنند؟ لذا باید شفاف‌سازی کنیم و قدر فرصت‌های در دست برای اصلاح الگوی مصرف را بدانیم.

اردکانیان با بیان اینکه اگر روند فعلی مصرف گاز را ادامه دهیم به واردکننده گاز تبدیل  خواهیم شد لذا نباید مجال اصلاح را از دست داد، مطرح کرد: شاید پرداختن به مطالبی در لحظه، جذابیت داشته باشد و بتوان تیتر درشتی از آن استخراج کرد اما فردا باید جوابگوی فرصتی باشیم که برای اصلاح الگوی مصرف در اختیار داشتیم.

وزیر نیرو بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف صرفا توسط ما به عنوان تولیدکننده صورت نخواهد گرفت و رسانه‌ها نه پل، بلکه عامل اصلی تغییر در شرایط فعلی هستند.

عناوین برگزیده