تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۵۵۳۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود قرارگاه خاتم الانبیاء برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

می متالز - چند ماه پس از امضای تقاهم نامه استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه خاتم الانبیاء، امروز مدیران هلدینگ صنعت و معدن این قرارگاه به دیدار استاندار خراسان جنوبی آمدند تا روند سرمایه گذاری در استان را سرعت بخشند.
ورود قرارگاه خاتم الانبیاء برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، مدیرعامل موسسه ثارالله قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه تا کنون از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در استان استفاده نشده است گفت: این قرارگاه بررسی‌های لازم را در حوزه صنعت و معدن استان انجام داده است و تمایل دارد در اکتشاف، استخراج و فراوری سرب، روی، پتاس، آهن و سایر محصولات فلزی در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند.

حیدری به سرمایه گذاری‌های انجام شده این قرارگاه در استان‌هایی همچون کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان‌های رضوی و شمالی اشاره کرد و گفت: از زمان امضای تفاهم نامه قراگاه خاتم الانبیا با استانداری خراسان جنوبی، اقدامات عملی انجام نشده و امیدواریم از این پس روند سرمایه گذاری در استان سرعت گیرد.

وی از آمادگی برای واگذاری مالکیت کارخانه فولاد قاین به قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد و گفت: در صورت واگذاری، قرارگاه متعهد می‌شود تمام درآمد حاصل از این کارخانه را در خراسان جنوبی صرف کند.

استاندار هم با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر معدنی خراسان جنوبی گفت:تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا مواد معدنی استان بدون فراوری خارج نشود.

ملانوری، سنگ‌های نیمه قیمتی منحصر به فرد استان را ظرفیتی برای سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیاء دانست و گفت: در کنار صنعت و معدن، باید زمینه سرمایه گذاری این قرارگاه را در حوزه کشاورزی بویژه ایجاد بارگاه‌های زرشک، سرخانه و کارخانه کنستانتره زرشک را هم فراهم کنیم.

وی با تاکید بر رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری قرارگاه در استان، از مدیران اقتصادی استان خواست ظرف یک هفته طرح‌های قابل سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی استان را مشخص کنند تا در تهران با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا کشور نهایی شود.

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضای استان هم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیا برای توسعه استان گفت: قرارگاه خود را مکلف کرده در هر کجا که سرمایه گذاری کند، فعالیت‌های عمرانی و خدماتی را هم در منطقه انجام دهد.

جرجانی رئیس سازمان صمت استان هم گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا موانع پیش روی سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا را در استان بر طرف کنیم.

عناوین برگزیده