تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۱۵۵۷۳۷
استاندار اردبیل خبر داد؛

پایان زیرسازی راه آهن اردبیل تا پایان سال‌جاری

می متالز - بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: تا پایان سالجاری عملیات زیرسازی خط ریلی اردبیل-میانه به پایان رسیده و این پروژه مراحل نهایی خود را سپری خواهد کرد.
پایان زیرسازی راه آهن اردبیل تا پایان سال‌جاری

پایان زیرسازی راه آهن اردبیل تا پایان سال‌جاری

به گزارش می متالز، اکبر بهنام جو، اظهار کرد: تاکنون از ۱۰۰ کیلومتر هدف گذاری امسال برای ریل گذاری، بیش از ۴۱ کیلومتر عملیات ریل گذاری راه آهن اردبیل-میانه انجام شده و تا پایان امسال تلاش می کنیم تا ۱۰۰ درصد تعهدات خودمان را در این حوزه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سالجاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل-میانه سرمایه گذاری می شود، گفت: ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای این پروژه تزریق شده و مابقی منابع مصوب نیز تا پایان امسال تزریق خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تا پایان امسال صد درصد زیرسازی عملیات راه آهن اردبیل – میانه به سرانجام می رسد، تصریح کرد: تصمیم گرفتیم تا در سال آینده نیز کل عملیات روسازی را به انجام رسانده و شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه زیربنایی در استان باشیم.

بهنام جو به ثمرات و نتایج اجرای این طرح ریلی و اتصال به شبکه راه آهن کشور اشاره کرد و افزود: ادامه اجرای این پروژه تا مناطق شمالی و تصال به جمهوری آذربایجان در دستور کار است که مطالعات جامع در این زمینه شروع شده و تا پایان امسال تکمیل مطالعات عملیات اجرایی فاز جدید راه آهن اردبیل به سمت پارس آباد شروع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده تا بدون محدودیت اعتبار مورد نیاز راه آهن اردبیل – میانه را تأمین کند که انتظار می رود با وعده ای که به مردم داده ایم سال پایانی راه آهن را طی کرده و شاهد تکمیل و راه اندازی این پروژه عظیم ملی باشیم.

استاندار اردبیل در مورد آخرین وضعیت احداث و تکمیل تونل ها و پل ها نیز اضافه کرد: تنها یک هزار متر عملیات اجرایی تونل باقی مانده که پیمانکاران در قطعات مختلف نسبت به اجرایی شدن کامل آن تلاش می کنند.

بهنام جو ادامه داد: ۷۰ درصد پل های مسیر صعب العبور راه آهن اردبیل-میانه نیز پیشرفت فیزیکی دارد و بزرگترین پل ریلی کشور نیز در این مسیر احداث شده و آماده بهره برداری است.

رئیس شورای اداری اردبیل بیان کرد: تلاش می کنیم تا با همت جمعی در استان و کمک نمایندگان استان در بودجه سال آینده تأمین اعتبار کامل در نظر گرفته شده و مطالبات پیمانکاران را نیز به موقع پرداخت کنیم.

وی از مشارکت بانک ملی در اجرای این پروژه قدردانی کرد و گفت: بانک ملی ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری به این پروژه تزریق کرده و راه آهن اردبیل-میانه تنها پروژه عمرانی است که بدون محدودیت اعتبارات دولتی در حال اجرا می‌باشد.

منبع: بازار
عناوین برگزیده