تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۵۵۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین ایجاد می‌شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین با هدف تقویت مبادلات اقتصادی بین تجار و فعالان اقتصادی قزوین و قزاقستان راه اندازی می‌شود.
کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین ایجاد می‌شود

به گزارش می متالز، مهدی بخشنده روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرایندهای اداری ایجاد این کنسولگری در قزوین از سوی مقامات قزاقستانی انجام شده و منتظر موافقت و تایید نهایی وزارت امور خارجه در این خصوص هستیم.

وی اظهار داشت: مقرر شد در راستای تسریع در راه اندازی این کنسولگری، دستور کار اصلی نشست آتی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قزوین به این موضوع اختصاص یابد تا پیگیری‌های لازم در این مورد از سوی استانداری با وزارت امور خارجه انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با اشاره به انتخاب خود به عنوان به عنوان سرکنسول افتخاری قزاقستان، اظهار داشت: راه اندازی این کنسولگری می تواند تبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی بین قزوین و حتی استان های همسایه با قزاقستان را که بسیار ناچیز است تا حد زیادی افزایش دهد.

وی با بیان اینکه از طریق همکاری های تجاری و اقتصادی با قزاقستان امکان تامین نیازهای جمعیت ۱۸۰ میلیونی ساکن در اورآسیا را داریم، افزود: باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

بخشنده اظهار داشت: کشت فراسرزمینی و تامین نیازهای بازار اورآسیا از جمله قزاقستان، زمینه های مهم همکاری میان تجار و فعالان تولید قزوین و این کشور به شمار می رود که با راه اندازی کنسولگری افتخاری می تواند به ثمر بنشیند.

قزاقستان کشوری به پایتختی نورسلطان (آستانه) با ۱۸ میلیون نفر جمعیت واقع در منطقه اورآسیاست و با کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و روسیه همسایه است.

این کشور همچنین دارای هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط ساحلی در دریای خزر است.

عناوین برگزیده