تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۱۵۵۹۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه:

لیدر‌های احتمالی سبزی بازار

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت:ا گر حقوقی‌ها هماهنگ باشند و شروع به عرضه و نوسان‌گیری نکنند به راحتی تعادل در بازار به وجود می‌آید.
لیدر‌های احتمالی سبزی بازار

به گزارش می متالز، قاسم صادقی درخصوص بازگشت شاخص به مسیر رشد، اظهارکرد: برخی از اعتراض‌های صورت گرفته، موجب شد تا عزمی اتفاق بیفتد و هماهنگی برای حمایت از بازار صورت بگیرد.

کارشناس بازارسرمایه بابیان اینکه تاکنون عزمی برای بازگرداندن روند مثبت به بورس وجود نداشت و دولت نیز خارج از گود به نظاره روند شاخص نشست بود، افزود: همان‌طور که شاهد بودیم در یک روز با صف خرید کردن پالایش یکم، خودرو و برخی نماد‌های پالایشی این مثبت اتفاق رخ داد و بازار از سرخی کامل به‌یکباره دگرگون شد.

وی گفت: علاوه بر مثبت بودن گزارش‌های ۹ماهه، برخی از بزرگان بورس نیز وارد گود خرید و پاسخگویی به عطش فروشندگان شدند اما؛ ممکن است این ورود به منزله نوسان‌گیری نیز باشد که البته نمی‌خواهیم قضاوت منفی کنیم.

کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: با توجه به تنش‌های سیاسی که در کشور بین دولت و مجلس به وجود آمده باید دید آیا هماهنگی‌ها به‌خوبی با حقوقی‌ها و بازار گردان‌ها برای حمایت صورت می‌گیرد یا حقوقی‌ها مجدداً به نوسان گیری روی می‌آورند که این مسئله یکی از موضوعات مهم بازار محسوب می‌شود.

قاسمی بیان کرد: اگر حقوقی‌ها هماهنگ باشند و شروع به عرضه نکنند سهامداران خرد نیز در این کف‌های قیمتی عرضه نخواهند داشت، اگر عرضه‌ای هم باشد توسط بازارگردان‌ها جمع خواهد شد و این موضوع می‌تواند موجب روند صعودی شاخص شود و مقاومت‌ها را به‌آرامی رد کند.

کارشناس بازارسرمایه درباره گزارش‌های ۹ ماهه تصریح کرد: گزارش‌های شرکت‌ها خوب بوده اما؛ قبل از انتشار این گزارش‌ها برخی از شرکت‌ها اخبار خوبی داشتند و حتی قیمت آن‌ها یک‌سوم ارزش ذاتی است بنابراین نمی‌توان گفت این گزارش‌ها می‌تواند روی روند بازار تأثیر زیادی داشته باشد بلکه می‌تواند محرکی برای بازار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر زمانی که گزارش‌های مثبت منتشر می‌شود سهامداران خرد نترسند و سهام خود را نگه‌دارند و بزرگان بازار نیز نوسان گیری نکنند و وظیفه خود را انجام دهند به‌راحتی تعادل در بازار به وجود می‌آید.

صادقی درباره بازار هفته آینده نیز گفت: یک مقاومت در یک‌میلیون و ۲۱۰ هزار واحد وجود دارد و اگر بزرگان بازار عرضه آبشاری نداشته باشند بازار می‌تواند از آن گذر کند و به یک‌میلیون و ۲۹۰ هزار واحد برسد.

کارشناس بازار سرمایه درباره لیدری بازار هفته آینده گفت: خودرویی‌ها و پالایشی‌ها در تیررس بزرگان بازار هستند بنابراین می‌توانند نقش لیدری داشته باشند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده