تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۱۵۶۳۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

کویل نورد گرم چین: گمانه زنی بازاریان و سقوط قیمت ها

می متالز - تولید فولاد چین در سال 2020 به بالاترین حد خود رسیده و ترس بازار از محدودیت های صادراتی سبب افت قیمت ها شده است
کویل نورد گرم چین: گمانه زنی بازاریان و سقوط قیمت ها

کویل نورد گرم داخلی

چین شرقی (شانگهای): ۴،۴۸۰-۴،۵۲۰ یوان (۶۹۰-۶۹۷ دلار) به ازای هر تن ، کاهش ۵۰-۷۰ یوان به ازای هر تن

به گزارش می متالز، چندین تاجر مستقر در شانگهای گفتند که در میان معاملات کم رونق ، مجبور بودند پیشنهادات خود را در کل روز کاهش دهند. یک تاجر مستقر در شانگهای که صبح چند سفارش کوچک با حدود ۴۵۲۰ یوان در هر تن گرفت ، مجبور شد بعد از ظهر پیشنهادات خود را به ۴۴۸۰ یوان در هر تن کاهش دهد تا توجه خریداران را به خود جلب کند. معامله گران دلیل این کاهش را ضرر در بازارهای آتی دانستند که به دلیل صحبت در بازار مبنی بر محدودیت صادرات دولت چین پس از ثبت رکورد تولید فولاد در سال ۲۰۲۰ ، رخ داده است. دفتر ملی آمار روز دوشنبه گزارش داد که چین ۱٫۰۵ میلیارد تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به سال گذشته، ۵٫۲ درصد افزایش یافته است.

یک تاجر مستقر در تیانجین گفت بسیاری از فعالان بازار در مورد احتمال محدودیت صادرات برای کویل گرم چین صحبت می کردند، گفته می شود این هدف برای فشار آوردن به بازار داخلی به مصرف بالا است. یک منبع در انجمن آهن و فولاد چین نتوانست تأیید کند که آیا چنین برنامه هایی در کار وجود دارد یا خیر. منابع گفتند که اگر این واقعیت درست باشد، قیمت های داخلی به دلیل عرضه زیاد احتمالاً کاهش می یابد. محدودیت صادرات برای کویل نورد گرم چین ۱۳ درصد و معادل مالیات بر ارزش افزوده کشور است.

 

صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص صادراتی کویل نورد گرم چین: ۶۴۱٫۷۷ دلار به ازای هر تن ، کاهش ۵٫۰۱ دلار به ازای هر تن

یک بازرگان مستقر در پکن و یک بازرگان مستقر در شانگهای گفتند که در مورد خرید کویل نورد گرم چین تحویل مارس توسط چندین معامله گر دیگر شنیده اند که ۵۰۰۰-۱۰۰۰ تن از این محصول را از شمال چین در حدود ۶۴۰ دلار در هر تن فوب در روز دوشنبه خریده اند. آن ها افزودند اما بعید است خریداران خارج از کشور علاقه زیادی به چنین محصولاتی از چین داشته باشند. تاجر دوم مستقر در شانگهای گفت که وی کویل نورد گرم چین را با قیمت ۶۴۰ دلار در هر تن فوب به خریداران ویتنامی پیشنهاد کرده است. اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. گفته می شود که یک کارخانه بزرگ تولید در شرق چین معامله مربوط به کویل نورد گرم را با قیمت ۶۸۵-۶۹۰ دلار در هر تن فوب منعقد کرده است. گفته می شود این خریدار در ترکیه است.

 

زمزمه های بازاریان

یک معامله گر مستقر در هنگ کنگ گفت: “مهم نیست که چه دلایلی برای کاهش قیمت داخلی وجود دارد ، خریداران خارج از کشور قبل از اینکه علاقه خود را به محصولات چینی نشان دهند، مدتی منتظر می مانند.”

 

معاملات آتی شانگهای

قرارداد معاملات آتی کویل نورد گرم ماه می در معاملات روز سه شنبه با قیمت ۴۳۸۴ یوان در هر تن بسته شد و نسبت به روز دوشنبه ۱۱۹ یوان کاهش داشت.

عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند