تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۶
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۵۶۶۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهم ۴۰ درصدی ترکیه‌ در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز

می متالز - استاندار آذربایجان‌شرقی با اظهار علاقه‌مندی نسبت به تقویت همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری با فعالان اقتصادی ترکیه گفت: اکنون ۴۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز متعلق به صنعت‌گران ترکیه است.
سهم ۴۰ درصدی ترکیه‌ در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، با تاکید بر بازنگری و تقویت ارتباطات فعالان اقتصادی استان با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای گفت: مسوولیت توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه از سوی وزارت صمت به آذربایجان‌شرقی محول شده است و بر این اساس به‌دنبال توسعه و تقویت مناسبات خود با این کشورها هستیم.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی آذربایجان‌شرقی گفت: مرزهای ایران و ترکیه در طول ۴۰۰ سال گذشته همواره گذرگاه امن و مناسبی برای مراودات اقتصادی و تجاری و بازرگانی بوده است. وی با اشاره به چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه اظهار کرد: روابط بسیار خوبی بین ایران و ترکیه برقرار بوده است، اما تا شرایط مطلوب فاصله زیاد است و به‌دنبال توسعه فعالیت‌های تجاری، کشاورزی، صنعتی و دانشگاهی میان دو کشور هستیم.

عناوین برگزیده