تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۱۵۶۹۳۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
به زودی

مرحله نخست مجتمع فولاد قاینات به بهره برداری می رسد

می متالز - مجتمع فولاد قاین پس از چند سال، به زودی به بهره برداری می رسد.
مرحله نخست مجتمع فولاد قاینات به بهره برداری می رسد

به گزارش می متالز، میرزایی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور در بازدید از کارخانه فولاد قاین گفت: مجتمع فولاد قاین که چندین سال نیمه تمام مانده بود به همت مدیران و متخصصان فاز نخست آن رو به اتمام است و به زودی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: با راه اندازی این کارخانه یک میلیون تن آهن اسفنجی به ظرفیت کشور اضافه خواهد شد.

میرزایی گفت: ظرفیت معادن در خراسان جنوبی زیاد است و جا برای اشتغال بیشتر در این فراهم است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور ادامه داد: این پروژه یک فاز تکمیلی دارد که تا سال ۱۴۰۰ دو هزار نفر از جوانان این  را بکار خواهد گرفت و ده هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

او با بیان اینکه تلاش می کنیم شرکت های معدنی وابسته به شستا در استان سرمایه گذاری کنند ادامه داد: معادن ارزشمند در خراسان جنوبی مانند معادن طلا و مس، زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری در استان دارد.

میرزایی برای تسریع در پروژهای  نیمه تمام دیگر که فرصت اشتغال زایی برای این شهرستان ایجاد میکند و نیاز به تسهیلات دارند قول مساعد داد.

جلسه گروه کاری اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قائنات هم با حضور معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و اسحاقی نماینده مردم قائن و زیرکوه و همچنین فرماندار، امام جمعه این شهرستان و مسوولین برگزار شد.

اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در این جلسه گفت: زعفران قائنات از نظر کیفی در دنیا مطرح هست و استفاده از ظرفیت فراوری محصولات استراتژیک این شهرستان زرشک و زعفران در عرضه بین المللی استفاده شود.

عناوین برگزیده