تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۴۶
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۰۹۲۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دادستان عمومی و انقلاب بیرجند:

حساب‌های بانکی معادن خراسان جنوبی به داخل استان انتقال یابد

‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: آوردن حساب‌های بانکی معادن به داخل خراسان جنوبی موجب رونق بانک‌ها و بهبود منابع آن‌ها برای اعطای تسهیلات می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی نسایی زهان صبح سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی از نظر معادن طلا و مس و … بسیار غنی است و بخش اعظمی از معادن زغال سنگ کشور در استان ما قرار دارد که یک ظرفیت بزرگ محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان کرد:، اما متأسفانه پرونده‌های مالی و حساب‌های بانکی بسیاری از این معادن در خارج از استان قرار دارد.

نسایی زهان با طرح یک سوال ادامه داد: چگونه است که این معادن از زیرساخت‌های استان استفاده می‌کنند، گرد و خاک و مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت آن‌ها گریبان مردم خراسان جنوبی را می‌گیرد، ولی درآمد معادن که باید به بانک‌های استان بیاید تا مردم از آن بهره بگیرند، انجام نمی‌شود.

برخی از معادن حساب‌های بانکی را به داخل استان آوردند

وی ادامه داد: البته این موضوع پیگیری شد و طبق آماری که در دست دارم حدود ۵۰ درصد این بانک‌ها پرونده‌های مالیاتی و حساب و کتاب‌های بانکی خود را با داخل استان آوردند که برای بقیه معادن نیز این موضوع باید پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: بانک‌ها برای مشکلات اعطای تسهیلات به مردم کمبود منابع را مطرح می‌کنند که آوردن حساب‌های بانکی معادن به داخل خراسان جنوبی موجب رونق بانک‌ها و بهبود منابع آن‌ها برای اعطای تسهیلات می‌شود.

نسایی زهان با تأکید بر شفاف سازی بیان کرد: چه بانک‌های خصوصی و چه دولتی از برکت نظام اسلامی در حال فعالیت هستند که منابع آن‌ها باید در راستای حل مشکلات مردم و جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: اگر بانک‌ها منابعی داشته، ولی به مردم تسهیلات نداده‌اند در راستای حفظ حقوق عامه موضوع قابل پیگیری است، ولی در مواقعی به واسطه کمبود منابع بانکی تسهیلات اعطا نشده است.

برهم زدن آرامش جامعه از طریق شایعه پراکنی

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند درباره موضوع آرامش روانی جامعه نیز اظهار کرد: متأسفانه دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال ترویج شایعات و بر هم زدم اذهان جامعه است که نمونه‌هایی از آن را در اغتشاشات سال گذشته دیدیم.

نسایی زهان با بیان اینکه حرف‌هایی که در فضای مجازی زده می‌شود باید به صورت مستدل و مستند باشد، گفت: ما نمی‌خواهیم آزادی بیان که یکی از ارکان انقلاب اسلامی است را از مردم بگیریم و انتقاد باید صورت گیرد

وی افزود: ولی آزادی بیان به معنای ترویج شایعات و حرف‌های غیر مستند و دروغ نیست که دادستانی این موضوع را پیگیری خواهیم.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: استفاده از فضای مجازی و اینترنت برای تبادل افکار و اندیشه‌ها و ارتقای علمی بسیار مطلوب است، ولی برای پیشگیری از آسیب‌های آن باید سواد رسانه خود را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده