تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۱۵۷۳۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار کرمانشاه:

گمرک در خط مقدم صیانت از اقتصاد کشور ایستاده است / افزایش ۱۴ درصدی صادرات در شرایط تحریم و کرونا افتخارآمیز است

می متالز - استاندار کرمانشاه گفت: روز جهانی گمرک در واقع پیام دهنده این است که در مرزها باید به جای سرباز، کالا از آن تردد کند و این به معنای توسعه و پیشرفت و افزایش مبادلات تجاری میان کشورها است.
گمرک در خط مقدم صیانت از اقتصاد کشور ایستاده است / افزایش ۱۴ درصدی صادرات در شرایط تحریم و کرونا افتخارآمیز است

رشد ۱۴ درصدی صادرات کرمانشاه در شرایط تحریم و کرونا افتخارآمیز است - ایسنا

به گزارش می متالز، «هوشنگ بازوند» در آیین روز جهانی گمرک که در اداره کل گمرکات استان و با حضور پرسنل این مجموعه برگزار شد؛ اظهار داشت: به تعبیر امام خمینی (ره) ماه بهمن برای نظام جمهوری اسلامی یوم اله است و همچنین ماه پیروزی و موفقیت و ماه فروریختن حکومت سلطنتی ۲۵۰۰ ساله سلطنتی است.

وی افزود: در تداوم این پیروزی‌ها، ترامپ هم در ماه بهمن سقوط کرد و این پیروزی اخیر حاصل مقاومت فداکارانه مردم در برابر تحریم های بسیار سنگین و ظالمانه بود. در واقع ترامپ سقوط کرد و همچنان جمهوری اسلامی پایدار و استوار است.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش روز گمرک را روز صیانت، حراست و حفاظت از اقتصاد کشور دانست و گفت: هر کشوری برای برخورداری از اقتصادی سالم و پویا، باید یک گمرک توانمند داشته باشد که از این اقتصاد صیانت و حفاظت کند و خوشبختانه گمرک کشور و گمرک استان کرمانشاه علی رغم همه سختی‌ها و کمبودها، این وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌است.

وی عنوان کرد: روز جهانی گمرک در واقع پیام دهنده این است که در مرزها باید به جای سرباز، کالا از آن تردد کند و این به معنای توسعه و پیشرفت و افزایش مبادلات تجاری میان کشورها است.

بازوند افزود: در این شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی، گمرک نقش بسیار ارزنده‌ای در خنثی کردن تحریم ها دارد و گمرک استان این نقش را بسیار خوب ایفا کرده و عملکرد مناسبی داشته است.

وی با اشاره به شرایط دشوار تحریم‌ها و بحران کرونا اظهار داشت: در این شرایط سخت مرزهای استان حتی یک روز هم تعطیل نشده و این نشان از تلاش بی وقفه پرسنل گمرک دارد که در این شرایط بسیار سخت، به خاطر صیانت از اقتصاد و خنثی کردن تحریم ها، مانند یک سرباز در خط مقدم به صورت جهادی کار و تلاش کرده و افتخار آفرینی می کنند.

مدیر ارشد استان اظهار داشت: بحران کرونا به اقتصاد ایران و جهان لطمه بسیاری وارد کرد و خیلی از شغل‌ها تعطیل شدند ولی با تلاش های بسیاری که از سوی تیم اقتصادی استان و مجموعه‌هایی مانند گمرک، این فشارها را بر پیکره جامعه کاهش دادیم و شاخص‌های اقتصادی استان خیلی تحت تاثیر کرونا قرار نگرفت و حتی در بیکاری این شاخص بهبود هم یافت. هر چند بر اثر این تحریم های ظالمانه و بحران کرونا، سفره مردم کوچک شد و شرایط سختی را تحمل کردند.

وی رشد ۱۴ درصدی صادرات استان در ۱۰ ماهه اخیر و در شرایط کرونایی و تحریم را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته توانستیم در این شرایط دشوار بازار عراق را حفظ کنیم.

استاندار کرمانشاه تسهیلگری در امر صادرات را وظیفه گمرک دانست و گفت: گمرک در کنار صیانت از اقتصاد، برای صادرکنندگان تسهیل گری کند و گمرک هر چه در اینکار موفق‌تر باشد، در واقع به همان میزان تحریم‌های دشمن را خنثی کرده است.

عناوین برگزیده