تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۱۵۷۳۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت واحدهای صنعتی شستا استفاده شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: در صورت استفاده از مدیران توانمند بخش خصوصی در مدیریت واحدهای تحت پوشش شستا متعهد می شویم درآمد و سود این شرکتها را تا 30 درصد افزایش دهیم.
ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت واحدهای صنعتی شستا استفاده شود

ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت واحدهای صنعتی شستا استفاده شود

مهدی بخشنده در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که روز سه شنبه با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، استاندار و نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی و مشاور اقتصادی استاندار توانسته با تعامل منطقی با نمایندگان دولت و تامین اجتماعی در گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان نقش مهمی ایفا کند.

بخشنده گفت: طرح ۳۰۷۰ از کارهای ارزشمندی است که توسط تامین اجتماعی اجرایی شده و در تسهیل امور موثر بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: درشرایط سخت تحریمی همه تولیدکنندگان مردانه ایستاده اند و کشور را با حدود ۷۰ درصد ظرفیت اقتصاد فعال نگهداشته اند که جای قدردانی دارد.

ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت واحدهای صنعتی شستا استفاده شود

وی با تشکر از همکاری و تعامل دادستان و مدیران سابق و فعلی تامین اجتماعی و خدمات درمانی استان با بخش خصوصی تصریح کرد: امروز اکثر تولیدکنندگان صنعتی و کشاورزی از خدمات بیمه رضایت دارند و امیدواریم این تعامل تداوم یابد.

بخشنده بیان کرد: بر اساس گزارش مدیرکل بیمه تامین اجتماعی در استان قزوین میزان مطالبات سازمان از کارگاههای تولیدی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است که برای پیگیری وصول آن اقدام کرده ایم.

ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت واحدهای شستا استفاده شود

وی اضافه کرد: بخش خصوصی با تجربه و دانش تخصصی در مدیریت واحدهای صنعتی امروز قادر است در اداره مجموعه های صنعتی بزرگ شستا نقش آفرین و کمک دولت باشد و در صورت استفاده از مدیران شایسته بخش خصوصی در شستا متعهد می شویم سود این شرکتها تا 30 درصد افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: در صورت اجرای قانون پذیرش بدهی کارفرمای قبلی توسط بیمه تامین اجتماعی از وقفه در تولید پیشگیری می شود.

در ادامه آهنگریان مسوول کانون کارفرمایان استان قزوین گفت: همراهی بیمه با بخش خصوصی خوب است اما بازرسی ها توسط افراد بی تجربه مشکل ساز شده است. 

وی بیان کرد: باید نگاه بیمه به مسایل تولید واقع گرایانه باشد و کارگران و کارفرمایان در اداره مجموعه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، نقش بیشتری داشته باشند.

آهنگریان ضرورت بارنگری در قوانین تامین اجتماعی را ضروری یادآورشد و افزود: موضوع بررسی بخشودگی جرایم به صورت سه جانبه در حال اجرا بود اما پس از ارسال لیست ابن کار انجام نمی شود که خواهان عملیاتی شدن آن هستیم.

وی اظهارداشت: هر چند اجرای طرح 3070 دستاوردهای خوبی دارد اما زیرساخت لازم برای آن مهیا نشده که با تقویت آن و تجدید نظر در ترکیب هیت های بدوی و تجدید نظر بخش خصوصی می تواند حقوق خود را استیفا کند.

آهنگریان در خصوص بخشودگی جرایم رانندگان هم مطالبی بیان کرد و از همراهی بخش درمان تامین اجتماعی با تولیدکنندگان و بخش خصوصی تشکر کرد.

علی محمد زمانی رئیس خانه صنعت استان هم گفت: تامین اجتماعی شرکای اجتماعی دارد که باید مراقب حفط تعادل مالی و هزینه و درآمد سازمان باشد.

ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت واحدهای صنعتی شستا استفاده شود

وی اضافه کرد: مشکل قانون ماده ۱۱۳ که نصف بعلاوه یک اعضای هیات مدیره یعنی ۶ نفر از ۹ نفر توسط وزیر کار و سه نفر توسط بخش خصوصی در هیات مدیره سازمان تعیین می شوند در واقع سه جانبه گری را زیر سوال برده که باید اصلاح شود.

زمانی تصریح کرد: این سرمایه های بین نسلی است و با اصلاح این ماده می توان نقش بخش خصوصی را تقویت کرد و در صورتی که سازمان تامین اجتماعی از انحصار خارج شود با رقابت پذیری می توان کیفیت خدمات را افزایش داد.

وی در خصوص بالا بودن نرخ حق بیمه تامین اجتماعی، طولانی شدن زمان پرداخت حق بیمه ها، نحوه تنظیم و ارسال لیست ها توسط کارفرمایان و برخورد سلیقه ای دستگاه اداری در تقسیط بدهی، اعمال تخفیف، معافیت ها و تشویق کارفرمایان، مشکلات معیشتی بازنشستگان و سهیم شدن بخش خصوصی در مدیریت سازمان مطالبی بیان کرد.

عناوین برگزیده