تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۱۵۷۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر امور اقتصاد و دارایی:

بازار سرمایه باید مامن سرمایه باشد نه پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی

می متالز - فرهاد دژپسند معتقد است باید پرده حواشی را کنار بزنیم. او می‌گوید: بازار سرمایه باید مامن سرمایه باشد نه پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی.
بازار سرمایه باید مامن سرمایه باشد نه پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی

فرهاد دژپسند معتقد است باید پرده حواشی را کنار بزنیم. او می‌گوید: بازار سرمایه باید مامن سرمایه باشد نه پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی.

به گزارش می متالز، طی هفته‌های اخیر ریزش‌های پی‌درپی شاخص کل بورس باعث نگرانی شدید سهامداران شد. تاجاییکه حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، استعفا کرد و محمدعلی دهقان دهنوی رئیس جدید این سازمان شد. در شرایطی که بسیاری از صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی معتقدند شرایط امروز بورس، نتیجه دخالت دولت است، اما وزیر اقتصاد در واکنش به این انتقادات در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: کسانی که این حرف را می زنند باید آدرسش را بدهند

فرهاد دژپسند معتقد است باید پرده حواشی را کنار بزنیم و بازار سرمایه را از اول براساس گزارش‌های ارایه شده ببینیم.

او می‌گوید: اقدامات برای نهادسازی و ریل گذاری صورت گرفته است، نتایج آن را مشاهده کنید باید پرده حواشی را کنار زد چون مانع دیدن واقعیت‌ها می‌شود و نباید به حاشیه‌ها دامن زد چون دیوار بازار سرمایه را سست می کند.

وزیر اقتصاد تاکید می‌کند: بازار سرمایه باید مامن سرمایه باشد نه پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی.

 دژپسند در پاسخ به این سوال در مورد این که دولت مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت کرد اما پشت آنها را خالی کرد، گفت: طبیعی است که از نظر دولت بازار سرمایه نسبت به بازار ارز، املاک و سکه ارجحیت دارد، چون منابع صرف نیازهای بنگاه‌ها و عرضه کالا می‌شود و توسعه شغلی را افزایش می‌دهد بنابراین جمع بندی حکومت این است که بازار سرمایه رکن اول است. 

او تاکید کرد: ما هیچ موقع پشت بازار سرمایه را خالی نکردیم وقتی بازار نزولی شد مصوباتی را داشتیم تا خرید سهام از طریق حقوقی ها افزایش یابد.

دژپسند ادامه داد: بنابراین دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند اما تضمین نمی‌دهد، تضمین خلاف اصول بازار سرمایه است. در مجموع؛ در هیچ یک از ارکان حکومت نگاه منفی و فراری نسبت به بازار سرمایه وجود ندارد.

عناوین برگزیده