تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۵۷۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پورابراهیمی در نشست با استاندار خراسان رضوی:

کارگروه ویژه کمیسیون اقتصادی با استانداری خراسان رضوی تشکیل می‌شود

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون اقتصادی با استانداری خراسان رضوی برای پیگیری مشکلات استان در دستور کار قرار می‌گیرد.
کارگروه ویژه کمیسیون اقتصادی با استانداری خراسان رضوی تشکیل می‌شود

به گزارش می متالز، نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با معتمدیان استاندار خراسان رضوی در محل استانداری برگزار شد.  

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: ارائه خدمات برای زائران امام رضا (ع) بسیار مهم است و در این رابطه باید کارهای لازم انجام شود.

وی افزود: بخش گردشگری بیشترین صدمه را از کرونا دیده است و به دلیل اینکه حدود 45 درصد از مراکز گردشگری کشور در استان خراسان رضوی است، باید به این موضوع در شهر مقدس مشهد توجه  بیشتر شود که آیا مصوبات ستاد کرونا به درستی اجرایی شده است یا خیر، چرا که دولت فارغ از بودجه، یک میلیارد یورو برای رسیدگی به مسائل کرونا تخصیص داده بنابراین در این خصوص باید گزارش دقیقی ارائه کند تا مشخص شود به چه میزان مصوبات اجرایی شده و همچنین آیا مصوبات مذکور برای رفع مسائل کفایت می‌کند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: بحث انتقال آب خلیج فارس به کرمان و یزد مورد رسیدگی قرار گرفت و امکان اجرای فازهای دوم و سوم انتقال آب خلیج فارس وجود دارد که می‌توان با انجام این مهم به مشکل کمبود آب استان خراسان رضوی نیز توجه کرد که البته باید مطالعات کارشناسی به صورت دقیق انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد اقتصادی سرخس و دوغارون در حال بررسی است و در این زمینه باید تعیین تکلیف صورت گیرد، نکته دیگر احیای معین‌های اقتصادی در استان خراسان رضوی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پورابراهیمی افزود: بانک‌های مختلف موظف به شرکت در شورای هماهنگی بانک‌ها هستند و اگر بانکی در این زمینه همکاری نداشته باشد، باید به کمیسیون اقتصادی موضوع گزارش شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان حاضر در این جلسه و استاندار خراسان رضوی درباره مشکلات مردم مشهد مقدس گفت: تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون اقتصادی با استانداری خراسان رضوی برای پیگیری مشکلات در دستور کار قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش؛ضرورت رسیدگی به مسائل حاشیه‌نشینی شهر مشهد مقدس، انتقال آب به استان خراسان رضوی، رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی از محورهای مهمی بود که در جلسه اعضای کمیسیون اقتصادی با استاندار خراسان رضوی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

عناوین برگزیده