تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۱۵۸۳۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیات مدیره انجمن فولاد در هفتمین کنفرانس استیل پرایس:

هوشمند سازی و یکپارچه سازی از چالش های تکنولوژی نسل چهارم است

می متالز - عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران در هفتمین کنفرانس استیل پرایس گفت: فولاد ایران در 2 محور در ۱۳۴۴ در بخش دولتی با مقدمات فراهم شده با ذوب آهن آغاز شد و امروز ۵۵ سال از عمر فولاد ایران می گذرد، راه طولانی طی شده با تکنولوژی نسل دو شروع کردیم.
هوشمند سازی و یکپارچه سازی از چالش های تکنولوژی نسل چهارم است

اسدالله فرشاد

به گزارش می متالز، اسدالله فرشاد با بیان این مطلب در ادامه افزود: هوشمند سازی و یکپارچه سازی از چالش های تکنولوژی نسل چهارم است. امروزه نیز  با تحولی که در سطح اتوماسیون اتفاق افتاده، تعدادی از شرکتها در ایران تحت تاثیر این تحول قرار گرفته اند.

وی در ادامه سخنانش دلیل توقف صادرات سنگ آهن ایران را تکنولوژی نسل چهارم دانست و افزود: باید اشاره کرد ایران در سال ۹۲ صادراتی به ارزش حدود یک‌میلیارد و۵۰۰ میلیون دلار از سنگ آهن بدست آورد، اما در ادامه مسیر و از سال ۹۴ تقریبا صادرات سنگ آهن متوقف شد.

فرشاد گفت: در گذشته صادرات سنگ آهن با کشتی های ۶۰ تا ۷۰ هزار تنی انجام می شد، اما اکنون استرالیا چهار کشتی ۶۰۰ هزار تنی خریداری کرده و هزینه حمل از استرالیا به چین فقط ۴ دلار برای هر تن است.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، مهم این است که ما شاهد ارتقای تکنولوژی را در متوسط قیمت فروش مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد خراسان، ذوب آهن و ... باشیم. زمانی که متوسط فروش برای ۳۰ درصد محصول به هر تن بالاتر از ۱۰۰۰ دلار برسد تاثیرات تکنولوژی را شاهد هستیم.

عناوین برگزیده