تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۱۵۸۶۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وضعیت اسفناک سیمان در هرمزگان قابل توجیه نیست/ وزیر تیم کارشناسی به هرمزگان اعزام کند

می متالز - نماینده غرب هرمزگان گفت: وضعیت کمبود سیمان در مناطق مختلف استان از جمله شهرهای غربی هرمزگان قابل توجیه نیست و باید در این زمینه تدبیری اساسی اندیشیده شود.
وضعیت اسفناک سیمان در هرمزگان قابل توجیه نیست/ وزیر تیم کارشناسی به هرمزگان اعزام کند

به گزارش می متالز، احمد جباری در واکنش به کمبود سیمان در مناطق مختلف استان هرمزگان از جمله شهرستان‌های غربی استان و توقف اجرای بسیاری از پروژه‌های مردم در اثر کمبود سیمان در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: ساعتی پیش در این باره از وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیر رسیدگی به این موضوع شدم و گلایه مردم مناطق مختلف استان را در این زمینه به وزیر منتقل کردم که رزم حسینی قول داد شخصا این موضوع را بررسی و رصد کند.

وی افزود: جلسه‌ای نیز این هفته در تهران با موضوع خاص سیمان هرمزگان با دستور وزیر صمت با معاون این وزارتخانه خواهم داشت که این وضعیت بررسی و دلایل این شرایط به طور مشخص شفاف و برای رفع آنها اقدام شود.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان اضافه کرد: مسؤولان موظفند در این زمینه توان بگذارند و با رصد دقیق روند تولید صنایع کلان استان، مانع از هرگونه چالشی در فرآیند تولید آنها شوند و از سوی دیگر مدیران صنایع نیز موظفند تا موانع تولید را مستمرا بررسی و گزارش کنند تا شاهد گرفتاری مردم برای تأمین سیمان در استان نباشیم.

اگر مشکل صادرات است، آن را مدت کوتاهی متوقف کنید

جباری تأکید کرد: اگر صادرات سیمان دلیل کمبود این محصول در داخل کشور است، باید صادرات آن برای مقطع کوتاهی تا رفع مشکلات داخلی متوقف شود چرا که بسیاری از فعالیت‌های عمرانی مردمی و بخش دولتی مرتبط در اثر کمبود سیمان به مشکل خورده است و کارگاه‌های بلوک‌زنی، پیمانکاری‌ها، ساخت و سازهای شخصی و ... فعالیت‌شان را متوقف کرده‌اند.

وی عنوان داشت: باید به طور دقیق میزان تولید سیمان هرمزگان و روند تولید این شرکت مشخص و شفاف شود و در این زمینه از وزیر خواستم تا تیمی کارشناسی به استان اعزام کنند.

نماینده مردم غرب هرمزگان تأکید کرد: بدنبال قهرمان سازی با انتقاد از دولت آنهم در پایان آن نیستیم اما مشکلاتی در جامعه دیده می‌شود که در نسبت مستقیم با سهل‌انگاری و سوءمدیریت است و باید در مورد رفع آنها و رهایی مردم از این مشکلات اقدام کنیم.

جباری از حسن نگاه وزیر و اهتمام وی نسبت به حل مشکلات و پیگیری شخصی وی در زمینه این گونه مسائل نیز تقدیر کرد و عنوان داشت: میزان دقیق تولید سیمان هرمزگان در ماه‌های اخیر می‌بایست پایش و رصد مستمر و نوع توزیع آن در استان نیز بررسی شفاف شود.

عناوین برگزیده