تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۱۵۸۸۳۷

سهم آذربایجان شرقی از اقتصاد داخلی ۲ درصد افزایش می‌یابد

می متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: راه اندازی و تکمیل صنایع پایین دستی مس و نفلین سینیت سهم اقتصادی استان را ۲ درصد در کشور افزایش داده و در مجموع وزن اقتصادی استان را از چهار درصد به ۶ درصد می‌رساند که جهش بزرگی در اقتصاد محسوب می‌شود.
سهم آذربایجان شرقی از اقتصاد داخلی ۲ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش می متالز، داود بهبودی در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر به فعالیت های معدنی استان اشاره و اضافه کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ وجود ذخایر مس جزو استان های اول و از لحاظ بهره برداری و استخراج حائز رتبه چهارم کشور است.

وی راه اندازی صنایع پایین دستی را مهمتر از استخراج معادن دانست و افزود: در سال های اخیر حساسیت ها و پیگیری های مسوولان محلی از جمله استاندار و نمایندگان استان به ویژه نسبت به راه اندازی صنایع پایین دستی مس بیشتر بوده و سرمایه گذاری های جدید نیز در این ارتباط اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: راه اندازی صنایع نفلین سینیت در سراب و کلیبر که جزو بزرگترین ذخایر معدنی کشور به شمار می رود، در حال پیگیری است.

اجرای یک چهارم طرح های آزادراهی کشور در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: یک چهارم طرح های آزادراهی کشور در استان در حال اجرا است که اگر به بهره برداری برسند سهم به سزایی در افزایش نقش اقتصادی استان خواهند داشت.

وی افزود: مجموعه اقداماتی که دولت های مختلف بعد از انقلاب انجام داده و هزینه هایی که صرف کرده اند در دو بخش کالبدی و زیربنایی مثل احداث راه ها و جاده ها، سدها، بیمارستان ها، مدارس و غیره و نرم افزاری مثل اصلاح روش ها و فرایندها و بهبود فضای کسب و کار قابل بررسی است.

بهبودی خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل، مشکلات و محدودیت هایی که در مقاطع مختلف وجود داشته نمی توان گفت همه اقدامات دولت های بعد از انقلاب موفقیت آمیز و رضایت بخش بوده است بلکه کم و کاستی هایی همواره وجود داشته است که البته تلاش شده تعدیل و به حداقل برسد.

وی در ادامه به عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: در ماه گذشته پس از سال‌ها انتظار، تلاش، پیگیری و رفع موانع مختلف شاهد افتتاح و بهره برداری از آزادراه سهند- تبریز بودیم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جاده تبریز- اهر که جزو مطالبات جدی مردم بود زیر بار ترافیک رفته و تقریبا در مرحله بهره برداری قرار گرفته است، افزود: بیش از ۸۰ درصد از باند دوم جاده بستان آباد- سراب نیز به بهره برداری رسیده است.

بهبودی آزادراه مرند- تبریز- بازرگان را جزو حلقه های مفقوده محور ترانزیتی آسیا- اروپا خواند و گفت: قطعه مرند- تبریز این آزادراه توسط پیمانکار در حال اجرا و قطعه مرند تا سه راهی خوی و ایواوغلی در حال واگذاری به پیمانکار است و سایر قطعات نیز که در آذربایجان غربی قرار دارد با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: آزادراه مرند- تبریز- بازرگان یک پروژه آزادراهی ۲۵۴ کیلومتری بسیار مهم است که می تواند در محور ترانزیتی کشور و منطقه شمال غرب نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: در محور شبستر، قطعه صوفیان – شبستر تکمیل شده و محور شبستر- تسوج نیازمند پیگیری و رفع نواقص است. 

ردیف بودجه برای خط سه قطارشهری تبریز تعریف شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خط یک متروی تبریز تقریبا تکمیل شده است و چهار ایستگاه آن به تازگی به بهره برداری رسید؛ گفت: ردیف بودجه خط سه نیز در قانون بودجه سال جاری تعریف شد و در واقع هر سه خط متروی تبریز دارای ردیف بودجه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشرفت محور جدید پروژه راه آهن میانه – تبریز با وجود تاخیر بیش از حد انتظار در چند سال گذشته رضایت بخش بوده و تا بستان آباد به بهره برداری رسیده است، افزود: در حال حاضر محور بستان آباد تا خاوران در حال اجرا است و امیدواریم این محور نیز حداکثر تا پایان دولت به ایستگاه خاوران برسد.

عناوین برگزیده