تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۱۵۹۰۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش تولید فولاد در کشور به ۲۶ میلیون تن

می متالز - رئیس جمهور از افزایش تولید فولاد در کشور از ۱۵ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۶ میلیون تن خبر داد.
افزایش تولید فولاد در کشور به ۲۶ میلیون تن

به گزارش می متالز، حسن روحانی در ادامه اظهاراتش در مراسم بهره برداری از طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط تصویری گفت: البته از نظر ظرفیت، میزان تولید فولاد ۳۸ میلیون تن است و در محصولات مختلف فولادی نیز از ۱۶ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۳ میلیون تن در سال ۹۸ رسیدیم و ظرفیت ما در این عرصه نیز ۵۶ میلیون تن است.
رئیس جمهور افزود: این آمار‌ها نشان می‌دهد در صنایع معدنی مانند فولاد، مس و آلومینیوم شرایط ما بسیار خوب است و پیشرفت‌های بسیار خوبی کردیم.
آقای روحانی گفت: بنابر اظهارات استاندار زنجان بخش عمده اقدامات مربوط به طرح‌هایی که امروز به بهره برداری رسید در سال‌های ۹۷ و ۹۸ یعنی درست در حین جنگ اقتصادی دشمن انجام شد و توانستیم این طرح‌های بزرگ را آماده بهره برداری کنیم.
رئیس جمهور افزود: امسال ۳۰ طرح بزرگ صنعت و معدن به بهره برداری رسید و طرح‌های بسیار بزرگ دیگری نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید که این به معنی نشاط و سرزندگی ملت ایران است.
روحانی گفت: البته تحریم‌ها رنج و مشکلات فراوانی ایجاد کردند و سنگ بزرگی جلوی ما انداختند و ناچار شدیم آن را از سر راه برداریم که این سبب کندی کار ما شد؛ اما نتوانستند و نخواهند توانست که روند پیشرفت کشورمان را متوقف کنند.
رئیس جمهور افزود: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی اجازه می‌داد دنیا می‌دید که امسال هم مردم بیش از سال‌های پیش به خیابان‌ها می‌آمدند و اگرچه این شیوه نامه‌ها اجازه نمی‌دهد آنان به خیابان‌ها بیایند، اما دل آنان در دهه فجر پر از نشاط است.

روحانی با اشاره به تحریم‌های طولانی مدت و جنگ اقتصادی سه سال اخیر دشمن علیه کشورمان تصریح کرد: مردم بر کسانی که آنان را در فشار گذاشتند لعنت و نفرین می‌فرستند همان کسانی که می‌خواستند انقلاب ما پیروز نشود و استقرار پیدا نکند.
رئیس جمهور افزود: دشمنان انقلاب بار‌ها آمدند که نظام ما را سرنگون کنند، اما موفق نشدند و این آخرین تلاش آنان بود که خوشبختانه به نتیجه نرسیدند و ملت ما به پیروزی بزرگ دست یافت.
روحانی همچنین گفت: خوشحالم که طرح‌هایی که امروز به بهره برداری رسید در استان زنجان متمرکز بود در حالی که در هفته‌های گذشته طرح‌ها در استان‌های مختلف به بهره برداری می‌رسید.
رئیس جمهور افزود: همه طرح‌هایی که امروز به بهره برداری رسید مربوط به استان بسیار خوب، عزیز و ولایتمدار ما زنجان بود که همواره در تاسوعا و عاشورای حسینی و در عزاداری‌ها نمونه بسیار بارز ولایتمداری هستند که به این مردم خوب تبریک می‌گویم.
روحانی گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی به بهره برداری رسید گرچه دولت، بانک‌ها و در بعضی جاها، صندوق کمک کردند، اما بخش خصوصی به میدان آمد و این کار بزرگ را به ثمر رساند.
رئیس جمهور افزود: با بهره برداری این طرح‌ها بیش از ۱۷۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شدند که البته این رقم به طور غیرمستقیم بیشتر می‌شود.

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده