تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۱۵۹۳۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان رضوی:

۵۰۰ معدن در استان خراسان رضوی راکد است

می متالز - معتمدیان گفت: از هزار معدن استان، ۵۰ درصد راکد است و در گام اول ۲۳ معدن را در استان با فراخوان به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد تا شاهد تحولی در این بخش باشیم.
۵۰۰ معدن در استان خراسان رضوی راکد است

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در جلسه جمع‌بندی سفر استانی به شهرستان نیشابور گفت: هدف از سفرهای استانی دیدار با مردم و مسوولین شهرستان‌ها است، هر‌چند به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان برنامه‌های جمعی را نداشته‌ایم.

وی افزود: باید از تمام ظرفیت‌های استان بتوانیم مطالبات به‌حق مردم عزیز را پیگیری کنیم و تا نتیجه نگرفته‌ایم موضوع را رها نکنیم. ویژگی این مسافرت‌ها این است که تیم فنی از یک ماه قبل در شهرستان حضور پیدا می‌کنند و مشکلات شهرستان و مردم را بررسی می‌کنند و بر روی مطالبات کار کارشناسی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: اولویت‌بندی و درنظرگرفتن محدودیت‌های مالی از ویژگی‌های این سفر است ولی نقطه برتری این جلسات تصمیم‌گیری است که قطعاً بخشی از نارضایتی‌های مردم همین مسائل و مشکلاتی است که ما از آن‌ها فرار می‌کنیم و ما سعی می‌کنیم با شناسایی و حل آن نارضایتی‌ها را کاهش دهیم.

معتمدیان اظهار داشت: مصوبات جنبه حقوقی و اجباری برای دستگاه‌ها دارد و مسوولینی در استان ابلاغ گرفته‌اند تا مشکلات رسیدن به مصوبات را برطرف کنند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا شهرستان به جایگاه اصلی خود برسد و قطعاً این مصوبات، تصمیم‌های اولیه است و ما باید به سمت طرح توسعه شهرستان حرکت کنیم.

استاندار خراسان رضوی عنوان داشت: باید در پیشران‌های توسعه اقتصادی ورود کنیم تا اقدامات بزرگ و شایسته‌ای را داشته باشیم.

معتمدیان تأکید کرد: در استان ۶۰ نوع ماده معدنی داریم که می‌تواند باعث توسعه استان شود و این نیازمند ورود ما و استفاده از بودجه‌های کشوری برای شروع مطالعات معادن و اجرای آن هستیم.

وی اظهار داشت: از هزار معدن استان، ۵۰ درصد راکد است و در گام اول ۲۳ معدن را در استان با فراخوان به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد تا شاهد تحولی در این بخش باشیم.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: به دلیل خشکسالی های اخیر، در خیلی از مناطق با چالش‌ها و بحران‌های جدی منابع آب روبرو هستیم و معقولانه نیست روش کشاورزی پیشین را تأکید کنیم، بنابر این گلخانه یکی از اولویت‌های ما در استان است که شاهد عقب‌افتادگی‌ جدی در آن هستیم.

معتمدیان تأکید کرد: تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت گلخانه حرکتی جدی است و هزار‌ هکتار‌ گلخانه در استان توسعه یابد.

وی بیان داشت: مجتمع شهرک‌های‌ گلخانه‌ای که در آن دولت موظف به تأمین زیرساخت‌ها هست باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با مصوبات خلق‌الساعه مخالفم و مصوباتی باید تأیید شود که بتوانیم به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به حضور در جمع مردم و شنیدن مطالباتشان عنوان داشت: این شیوه جدید مدیریتی است که خودمان را در معرض مطالبه گری قرار دهیم و شأن ما مسوولین همین است.

عناوین برگزیده