تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۱۶۰۲۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تحریم ها، هزینه معدن کاری را افزایش داده است

می متالز - رییس سازمان نظام مهندسی معدنی ایران گفت: تحریم ها و افزایش نرخ ارز سبب شده تا هزینه تمام شده کارها در بخش معدن افزایش یابد.
تحریم ها، هزینه معدن کاری را افزایش داده است

به گزارش می متالز، «تقی نبئی» اظهارکرد: متاسفانه تحریم ها سبب شده تا قیمت تجهیزات و ماشین آلات به شدت افزایش یابد و این امر قیمت تمام شده کارهای معدنی را بالا برده و قیمت تمام شده مواد معدنی چند برابر شده اما بازار حاضر نیست با این قیمت مواد معدنی را خریداری کند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدنی ایران با اشاره به افزایش چند برابری حقوق دولتی گفت: این امر در شرایط کنونی با شرایط بخش معدن کشور سازگار نیست و حقوق دولت در سال های قبل افزایش نداشت اما اکنون چند برابر شده است.

نبئی افزود: معدن کار در بهره برداری از معدن به میزان کمتر از 10 درصد میزان فروش ماده معدنی باید وجوه را به حساب دولت  واریز  کند.

وی خواستار توجه ویژه به بخش معدن شد و گفت: اگر می خواهیم بخش معدن جایگاه خود را در اقتصاد بیابد باید بیش از پیش به صنایع معدنی اهمیت داده شود چراکه پیش از این صنایع معدنی به میزان مناسب توسعه نداشته است.

نبئی گفت: اکنون سهم معدن از تولید ناخالص داخلی حدود یک درصد است اما این قابلیت وجود دارد که با توجه بیشتر به این بخش، این رقم ارتقا یابد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدنی ایران خاطرنشان کرد: اگر معدن به جایگاه خود برسد سهم این بخش در 10 سال آتی می تواند به بیش از 10 درصد برسد.

وی افزود: در کشور 11 هزار پروانه بهره برداری برای معادن صادر شده که از این تعداد حدود پنج هزار و 700 معدن فعال و شمار زیادی هم به علت های مختلف غیرفعال است.

وی افزود: نظام مهندسی معدن بیش از 41 هزار نفر عضو دارد که این مهندسان در 17 رشته فعالیت دارند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدنی گفت: اکنون 12 هزار نفر از مهندسان عضو این سازمان، دارای پروانه فعالیت هستند.

سازمان نظام مهندسی معدن، 31 سازمان استانی در کشور دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدنی برای بررسی وضعیت فعالیت های معدنی و نیز افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی معدنی خراسان شمالی به این استان سفر کرده است.

عناوین برگزیده