تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۱۶۰۲۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح جامع فولاد پس از تصویب بودجه نهایی می شود

می متالز - طرح جامع فولاد و شیوه نامه ابلاغی وزارت صمت، هر دو برای ساماندهی به بازار این صنعت تدوین شده اند. اما در حال حاضر مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرح جامع در تلاش است و اعتقاد دارد این طرح ضمانت اجرایی به همراه دارد.
طرح جامع فولاد پس از تصویب بودجه نهایی می شود

به گزارش می متالز، این درحالی است که هفته گذشته نیز اردشیر سعدمحمدی سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت نیز برای تعامل بیشتر راهی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد و در نهایت اعلام کرد فرصتی ۱۵ روزه از مجلس گرفته است. البته در ادامه این ماجرا روح الله ایزدخواه در مورد این جلسه به گفت: هیچ بحثی در خصوص لغو یا به تعویق افتادن طرح مجلس مطرح نیست و فقط با توجه به اینکه آقای سعدمحمدی به تازگی به عنوان سرپرست معاونت امور معدنی وزارت صمت انتخاب شده، مقرر شد پیشنهاداتی بخصوص برای ماده یک و ۴ طرح از سوی این وزارتخانه به کمیسیون ارائه شود.

روز گذشته نیز انجمن فولاد ایران در نامه ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی خواستار تعویق بررسی طرح “توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد” شدند. که باید دید تصمیم مجلس در این باره چه خواهد بود.

عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی و با اشاره به طرح جامع فولاد اظهار کرد: هماهنگی هایی با دولت و وزارت صمت انجام شده و همکاران ما به صورت تیمی برروی این موضوع در حال کار هستند.

وی ادامه داد: زمانی که کلیات طرح تصویب شد بار دیگر به کمیسیون بازگشت تا تمام نظرات و پیشنهادات نمایندگان دیگر نیز لحاظ شود و هنوز موضوع جمع بندی نشده است.

به گفته تالارپشتی، طرح جامع فولاد پس از تصویب بودجه نهایی خواهد شد.

وی همچنین درباره بودجه ۱۴۰۰ نیز تصریح کرد: ۳ نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس عضو کمیسیون تلفیق هستند، که اقدامات خوبی درباره بودجه انجام گرفته است.

اکبری تالارپشتی همچنین درباره تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه نیز، بیان کرد: بنده به شخصه تحقیق و تفحص را اولین راه حل نمی دانم اما چون حق قانونی برای نمایندگان است، درخواست انجام و قرار است اعضای هیات انتخاب شوند.

براساس اخبار منتشر شده، اعضای هیات رئیسه کمیته تحقیق وتفحص از شرکت فولاد مبارکه انتخاب شدند که  براساس رای نمایندگان حسین میرزایی رئیس کمیته شد.

لطف الله سیاهکلی و وحید جلال زاده به عنوان نواب اول و دوم و حجت الله فیروزی به عنوان دبیر و سخنگو انتخاب شدند. این کمیته مسائل مطرحی درباره فولاد مبارکه را بررسی می کند.

منبع: صنعت کار
عناوین برگزیده