تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۶۰۹۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قدردانی رئیس جمهور از گمرک در جلسه امروز هیأت دولت

می متالز - رئیس جمهور در جلسه امروز هیأت وزیران از خدمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان گمرک در زمینه کاهش زمان و هزینه تشریفات ترخیص کالا که با استفاده از سامانه‌ها و شیوه‌های الکترونیکی انجام می شود، تقدیر کرد.
قدردانی رئیس جمهور از گمرک در جلسه امروز هیأت دولت

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی گفت: من از گمرکات کشور تشکر می‌کنم که در شرایط کرونا و در همه مقاطع تلاش کردند.بحمداله وضع گمرکات ما کاملاً با گذشته متفاوت است، چراکه از گمرک سنتی بیرون آمدیم و به سمت یک گمرک مدرن حرکت می‌کنیم.

وی افزود: الان گمرک ما، گمرک موبایل است. یعنی یک نفر می‌تواند با موبایل خودش ورود و خروج کالا و شرایط گمرکی را مشاهده کند. این کار، کار بزرگی است.

 بازرسی‌های سنتی در حال کنار رفتن است. ایکس‌ری‌ها در بنادر و گمرکات مستقر شدند و کامیون حامل کالا هنگام ورود به گمرک پس از چند لحظه توقف ،از ایکس‌ری عبور می‌کند و نیازی نیست که بار را باز کنند و بگردند. البته اگر کامیونی مشکوک باشد دقت می‌کنند و اگر قرار است پلمپ شود، پلمپ الکترونیکی نصب می‌شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: این یک حرکت، بسیار خوب است، زیرا زمان انجام امور گمرکی کوتاه شده است. یک زمانی اگر کسی می‌خواست کالایی وارد کند، تشریفات گمرکی آن بیش از 25 روز طول می‌کشید، اما امروز این کار در 3 یا 4 روز انجام می‌شود که زمان کوتاهی است و باید باز هم آن را کوتاه‌تر کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که وضع ما در سه ماهه دوم امسال نسبت به سه ماهه اول به مراتب بهتر شده است و انشاءالله سه ماهه سوم بهتر از قبل خواهد بود.

وی افزود: در حالی که در بسیاری از کشورها در شرایط فعلی، رشد اقتصادی‌شان منفی است،

ما در سه ماهه دوم با نفت یا بی‌نفت رشدمان مثبت بوده و این امر حتی روی سه ماهه اول هم اثرگذاشت. خب، این یک حرکت بسیار مهم و بزرگی است. من از اول سال هر وقت در جلسات اقتصادی می‌پرسم که ما در گمرک چقدر کالا داریم ، تقریباً آمارها مشابه بوده و می‌گفتند 4 میلیون تن کالای اساسی و 7 میلیون تن کالای غیراساسی.

 بنابراین کالاوارد می‌شود و ارز مورد نیاز تأمین می‌گردد و خرید انجام می‌شود، مواد اولیه کارخانجات در حال ورود است و کالاهای اساسی هم همینطور و هیچ نگرانی وجود ندارد

عناوین برگزیده