تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۴۶۴
کد خبر: ۱۶۰۹۹۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد

تولید فروسیلیس؛ محصول راهبردی صنایع فولاد در سمنان

می متالز - ۲۰ درصد نیاز صنایع فولاد کشور با تولید سالانه ۲۷ هزار تن فروسیلیس در سمنان تامین می‌شود.
تولید فروسیلیس؛ محصول راهبردی صنایع فولاد در سمنان

به گزارش می متالز، مدیر تولید کارخانه فروسیلیس ایران گفت: محصول فروسیلیس بعنوان اکسیژن و گوگرد زُدا در فرآیند تولید فولاد از سنگ آهن خام نقش راهبردی دارد و فولادسازان کشور در مجموع ۱۴۰ هزار تن در سال به این ماده نیاز دارند.
فرهاد خراسانیان افزود: علاوه بر فروسیلیس این مجموعه صنعتی، در سال ۸ هزار تن پودر میکرو سیلیکا و ۴ هزار تن فروسیلکو منیزیم که به ترتیب در صنایع بتن سازی و چدن‌های نشکن کاربرد فراوان دارد تولید و به بازار داخلی وخارجی عرضه می‌کند.
به گفته وی، در حالیکه این کارخانه سال گذشته ۳۰ درصد محصولات تولیدی خود را به کشور‌های اروپایی صادر کرده بود، ولی امسال برای جلوگیری از واردات مواد اولیه فولادسازی، صادارات را کاهش داده و تولید را با اولویت تامین نیاز داخلی اختصاص داده است.
خراسانیان با بیان اینکه کارخانه فروسیلیس ایران در شهرک صنعتی سمنان ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد افزود: هم اکنون ۲۸۵ نفر بصورت مستقیم و بیش از ۱۵۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم با این مجموعه کار می‌کنند.
مدیر تولید کارخانه فروسیلیس ایران گفت: با توجه به کار ۲۴ ساعته و بدون وقفه فرایند ذوب، سنگ کوارتز، زغال سنگ، کک متالوژی و سمی کک از مهمترین مواد اولیه ورودی این مجموعه است و با برنامه ریزی جدید متخصصان به منظور حفاظت از منابع طبیعی، چوب و ذغال چوب از چرخه سوخت کوره‌ها حذف شده است.
کوره‌های فروسیلیس یکی از بالاترین دما ذوب در صنعت کشور را داراست و در سقف ۳ متر و ۴۰ دمای کوره هزار و ۴۷۰ درجه و در سقف ۷ متر و ۷۰ تا ۲ هزار درجه سانتیگراد است که کار در کنار آن بسیار سخت و حساس است.

برای مشاهده کلیپ کلیک کنید

عناوین برگزیده