تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۱۶۱۴۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار تنها یک روز با دامنه نوسان نامتقارن مثبت بود

می متالز - مدیر تحقیق و توسعه شرکت بورس تهران گفت: تاثیر دامنه نوسان نامتقارن میان نمادهای کوچک و بزرگ در بازار سرمایه تفاوتی ندارند. با این حال با اجرای دامنه نوسان نامتقارن در ابتدای هفته شاهد رشد خوبی در نمادهای بزرگ بودیم. با وجود اینکه بازار به اصلاح خورده است اما امیدواریم که دامنه نوسان نامتقارن بتواند در این حوزه اعتماد را به سهامداران بازار سرمایه بازگرداند.
بازار تنها یک روز با دامنه نوسان نامتقارن مثبت بود

به گزارش می متالز، رضا کیانی درباره تاثیر دامنه نوسان نامتقارن بر نمادهای کوچک و میزان رشد آنها گفت: تاثیر دامنه نوسان نامتقارن میان نمادهای کوچک و بزرگ در بازار سرمایه تفاوتی ندارند. در ابتدای هفته شاهد رشد خوبی در نمادهای بزرگ بودیم. با وجود اینکه بازار به اصلاح خورده است اما امیدواریم که دامنه نوسان نامتقارن بتواند در این حوزه اعتماد را به سهامداران بازار سرمایه بازگرداند.

وی افزود: تاثیر دامنه نامتقارن بیشتر در زمینه اعتماد سازی در بازار سرمایه است.

پیشینه اجرایی طرح دامنه نوسان نامتقارن

مدیر تحقیق و توسعه شرکت بورس تهران با اشاره به کوتاه مدت بودن اجرای این طرح و بازگشت مجدد دامنه نوسان متقارن، یادآوری کرد: پیشینه اجرایی این طرح بی سابقه بوده است، باز بودن دامنه نوسان نه تنها در بازار سرمایه کشور، بلکه در دنیا وجود داشته است. کما اینکه در سال ۸۲ برای اولین بار شاهد باز شدن دامنه نوسان در بورس بودیم که منجر به رشد قیمت ها شد.

وی افزود: بعد از رشد بالای قیمت ها، دامنه نوسان به مثبت و منفی ۵ رسید که بعد از مدت کوتاهی مجدد به دامنه نوسان قبلی بازگشت. در این مدت کوتاه هیچ سهمی اجازه رشد نداشت مگر اینکه در دامنه نوسان مثبت و منفی ۵ باشد.

کیانی یادآوری کرد: دامنه نوسان نامتقارن در شرایط بحرانی و در شرایطی که قیمت ها رشد بسیار بالایی داشته است در بورس های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

عناوین برگزیده