تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۶۲۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه آهن خواف - هرات فعالتر می‌شود

می متالز - معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از طرحی برای فعال‌تر شدن راه آهن خواف - هرات بعد از آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه افغانستان خبر داد.
راه آهن خواف - هرات فعالتر می‌شود

Image result for راه آهن خواف - هرات فعالتر می‌شود

به گزارش می متالز، آقای سیدرسول مهاجر پس از جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با تاکید بر اینکه حوادثی مثل آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه نباید توقفی در روابط تجاری ایران و افغانستان ایجاد کند گفت: گرچه هنوز این راه آهن به شهر هرات نرسیده است، اما اگر بتوانیم با تاسیس یک بارانداز و گمرک در شهر روزنک، این راه آهن را فعال‌تر و عملیاتی‌تر کنیم می‌تواند بخشی از مبادلات تجاری به جای مرز اسلام قلعه دوغارون از طریق این راه آهن صورت گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت مجهزتر شدن گمرکات مرزی ایران و افغانستان افزود: حادثه آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه درسی به دو کشور داد تا در گمرکات مرزی، تجهیزات لازم از جمله دستگاه‌های اطفاء حریق و حتی مخازن آب کافی برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی پیش بینی شود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه با اشاره به این که حجم مبادلات تجاری ایران و افغانستان سالانه حدود سه میلیارد دلار است گفت: بعد از آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه افغانستان که منجر به آتش گرفتن تعداد زیادی از کامیون‌ها و تانکر‌ها شد قیمت بسیاری از کالا‌ها هم در افغانستان افزایش پیدا کرد.
آقای مهاجر بررسی برنامه پنج ساله هفتم توسعه را از دیگر محور‌های جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی اعلام کرد و افزود: در این جلسه راهکار‌های توسعه صادرات و رفع موانع صادرات به عنوان عاملی برای رونق تولید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی گفت: حدود ۶۰ درصد حجم مبادلات تجاری ما با همسایگان است و در این جلسه بر تنوع مبادلات ایران با دیگر کشور‌ها تاکید شد.

عناوین برگزیده