تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۶۳۱۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
آصفری مطرح کرد:

بررسی تهاتر بدهی هزار میلیاردی هپکوی اراک/ درخواست استمهال بدهی شرکت آذرآب به تامین اجتماعی و بانک ها

می متالز - نشست ساماندهی کارخانه هپکو با حضور استاندارمرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، معاون بانک مرکزی و مدیران عامل بانک های ملی و صادرات برگزار شد.
بررسی تهاتر بدهی هزار میلیاردی هپکوی اراک/ درخواست استمهال بدهی شرکت آذرآب به تامین اجتماعی و بانک ها

کارخانه هپکو

به گزارش می متالز، محمد حسن آصفری به جلسه ساماندهی وضعیت کارخانه هپکو و شرکت آذرآب در وزارت اقتصاد اشاره و گفت: نشست ساماندهی کارخانه هپکوی اراک روز یکشنبه (۱۹بهمن ماه) با حضور بنده و استاندارمرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، معاون بانک مرکزی و مدیران عامل بانک های ملی و صادرات در محل وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.  

نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به  این جلسه ،افزود:در این نشست مشکلات و چالش های کارخانه هپکو اراک مجددا مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از مسئولان حاضر در این نشست اظهارات خود را درخصوص حل مشکلات این واحد صنعتی بیان کردند. در این نشست نسبت به تهاتر و تادیه مجموع بدهی هزارمیلیاردی هپکو اراک بحث و تبادل نظر شد.

آصفری ادامه داد:کارخانه هپکو اراک یکی از شرکت های برتر صنعتی در  کشور و خاورمیانه است که بعد از واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکلات بسیاری شده است.

وی اظهارداشت: انتظار می رود بخش دولتی به خصوص وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی نسبت به حل مشکلات این واحد صنعتی نگاهی مثبت داشته باشند و با اتخاذ تدابیری نسبت به اجرایی کردن مصوبات،به حل مشکلات شرکت هپکو اقدام کنند. 

نماینده مردم اراک در مجلس  با اشاره به نشست بررسی مشکلات شرکت صنایع آذرآب در حوزه های مختلف ،تاکد کرد:همچنین مشکلات شرکت صنایع آذرآب اراک در نشستی با حضور بنده ،وزیر اقتصاد و دارایی و معاونین ،رئیس بانک مرکزی،رئیس سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل بانک کشاورزی (به عنوان سهامدار اصلی) و مسئولین استانی یکشنبه ۱۹بهمن ماه در محل وزارت اقتصاد و دارایی بررسی شد.

آصفری در ادامه افزود:در این نشست مقرر شد؛ ضمن استمهال بدهی این شرکت به تامین اجتماعی و بانک ها در جهت دریافت تسهیلات برای کارخانه آذرآب اقدام لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع آذرآب یکی از قدیمی ترین واحدهای تولیدی کشور است، مطرح کرد: شرکت صنایع آذرآب اراک ظرفیت عظیمی در بخش تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی دارد و با توجه به اینکه در نقاط مختلف کشور پتروشیمی ها،پالایشگاه ها و نیروگاه های مختلفی فعالیت می کنند؛ انتظار می رود نسبت به واگذاری ساخت تجهیزات خود به این شرکت صنعتی با هدف بالندگی و حمایت از تولید داخلی اقدام کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی  تصریح کرد: در شرکت  آذرآب هم اکنون حدود ۲ هزارنفر مشغول به کار هستند؛ اما در صورت حمایت از این شرکت و واگذاری سفارشات پالایشگاه ها ،پتروشیمی ها و نیروگاه ها ؛ظرفیت جذب نیروی انسانی آن دو برابر افزایش خواهد یافت.

عناوین برگزیده