تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۱۶۳۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک زنجان:

صادرات کالا از گمرک زنجان ۱۰ درصد افزایش دارد

می متالز - احمدی، مدیرکل گمرک زنجان با بیان اینکه طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۲۰۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۹۵ دلار کالا از گمرک استان صادر شده است،گفت: این میزان کالای صادر شده از نظر دلاری دو درصد افزایش و از نظر وزنی هم ۱۰ درصد افزایش دارد.
صادرات کالا از گمرک زنجان ۱۰ درصد افزایش دارد

صادرات کالا از گمرک زنجان ۱۰ درصد افزایش دارد

به گزارش می متالز، میر هاشم سید احمدی به آمار صادرات کالا از گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۲۰۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۹۵ دلار کالا از گمرک استان صادر شده است. 

وی اظهار کرد: این میزان کالای صادر شده از نظر دلاری  دو درصد افزایش و از نظر وزنی هم ۱۰ درصد افزایش دارد. 

مدیرکل گمرک زنجان گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان شامل شمش روی، پروفیل، کاغذ فلوتینگ، خشکبار، ترانسفورماتور، مصنوعات از سنگ، محصولات لبنی،بنتونیت،پلیمر پروپیلن و شمش سرب بوده است.

احمدی تاکید کرد: بیشترین کالای صادراتی زنجان به کشور ترکیه است و ارتباط تجاری این استان با این کشور بسیار خوب است. 

وی به آمار واردات کالا به زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۲۷۸ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۲۸۶ دلار کالا به گمرک استان وارد شده که از نظر دلاری هفت درصد کاهش و از نظر وزنی هم ۹ درصد افزایش دارد. 

مدیرکل گمرک زنجان، ابراز داشت: عمده کالاهای وارداتی استان خاک روی،خمیر چوب، کاغذ و مقوای بازیافتی، ماشین آلات خط تولید، نخ پلی آمید، نخ پلی استر،پودرجاذب، پلی آمید و نوار پلاستیکی، تنظیم کننده ولتاژ، سکسیونر، قطعات اتصال عایق و مقره، ورق فولادی، کاغذ تحریر، کاغذ کرافت، کاغذ تیشو و کاغذ سیگار، آوات از الیاف سنتیک، پارچه نبافته و روغن صنعتی بوده است.

احمدی با بیان اینکه زنجان بیشترین کالای وارداتی را هم از کشور ترکیه دارد، گفت: درصد زیادی از واردات کالا به استان مواد اولیه است.

منبع: بازار
عناوین برگزیده