تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۷۸۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عزیز قنواتی، مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان:

ورود بنگاه‌های اقتصادی به مقوله سازندگی، مسئولیت اجتماعی این واحدهاست

می متالز - سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور سعی دارند تا با ورود به حوزه‌های جدید کاری رسالت خود مبنی بر حفظ، ارتقاء و سازندگی جامعه را انجام داده و ضمن جلب نظر مشتری و مخاطب، موجبات تداوم یک روند اقتصادی را فراهم کنند.
ورود بنگاه‌های اقتصادی به مقوله سازندگی، مسئولیت اجتماعی این واحدهاست

به گزارش می متالز، عزیز قنواتی، مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان گفت: خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در کشور به واسطه ایجاد برخی تغییرات در نوع نگرش و فعالیت‌های خود با انجام برخی از امور عام‌المنفعه در جامعه و سازمان در تلاش‌ هستند تا نسبت به ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی به بهترین شکل ممکن اقدام کند.
وی ادامه داد: امروزه در سطوح بالای مدیریتی این دیدگاه که سازمان‌ها صرفاً نباید به دنبال سودآوری باشند بسیار مطرح است و بسیاری از سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ترغیب شده‌اند تا علاوه بر حفظ منافع، سودآوری و بقای مادی از دیگر ابعاد وجودی خود در عرصه‌های مختلف استفاده کرده و ایفاگر نقشی پر رنگ در حفظ، ارتقاء و سازندگی جامعه خود باشند.
قنواتی در ادامه با اشاره به اینکه جهانی‌شدن، مرزهای جغرافیایی ملی را کمرنگ کرده و فن‌آوری، فاصله‌ها و زمان را از میان برداشته است، ادامه داد: سازمان‌ها و شرکت‌ها حرفه‌ای و پیش‌رو در حوزه مسئولیت اجتماعی دریافته‌اند که برای بهره‌ور بودن، رقابت‌پذیر بودن و توانایی پاسخگویی به این تغییرات می‌بایست مسئولانه عمل کنند و با درنظر گرفتن حجم وسیع تغییرات، ضمن حمایت از حسن شهرت و برند خود، به توسعه دو جانبه سازمان و جامعه خود اهتمام بورزند.
وی با تاکید بر توسعه ارتباطات و مشارکت در تامین نیازهای مخاطبان و دینفعان گفت: ارتباط و تعامل، زیربنای یک رفتار اقتصادی صحیح است چرا که رضایت‌مندی و جلب نظر مشتری و مخاطب، تداوم یک روند اقتصادی و تولید را تضمین می‌کند.
قنواتی، که دو سال به‌عنوان مدیر جهادی از سوی همایش ملی مدیریت جهادی معرفی شده با اشاره به اعتقاد قلبی، حس وطن دوستی و تلاش برای توسعه همه جانبه کشور گفت: امروز صنعت، در میدان جنگ اقتصادی در مقابله با تحریم‌ها، باید با استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و دانش آموختگان دانشگاه‌ها و پرداختن به بخش‌های دانش بنیان و توسعه پارک‌های علمی و فن‌آوری، تجهیزات مورد نیاز صنعت را بومی و به روز کرد.
وی ادامه داد: تولید محصول ارزش آفرین، حاصل تفکر تولید ملی- افتخار ملی است که خوشبختانه تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور به خوبی شعار «ما می توانیم» را در عرصه تولید و تامین نیاز بازار داخل ثابت کرده‌اند که این مهم نماد اقتصاد مقاومتی است.
مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در انتها از فعالیت‌‌های زیست محیطی و اجتماعی به عنوان دو بخش عمده در حوزه مسئولیت اجتماعی این شرکت نام برد و با اشاره به ایجاد ساختار ارزش آفرین در منابع انسانی و تلاش بی‌شائبه در استقرار نظام مدیریت کیفیت، تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی هزینه‌هایی علاوه بر هزینه‌های مستقیم فعالیت‌های اقتصادی به سازمان‌ها تحمیل می‌کند، اما داده‌های آماری نشان می‌دهد که بازده این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها به گسترش و پایداری فعالیت‌های سودآور اقتصادی و اجتماعی به شکل موثری کمک خواهد کرد.

عناوین برگزیده