تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۱۸۴۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

عدم عرضه شمش و بیلت ایرالکو، آلومینیوم را گران‌تر کرد

می متالز - عدم عرضه شمش و بیلت توسط شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در هفته‌های اخیر باعث افزایش قیمت شمش آلومینیومی و بیلت آلومینیومی شده است.
عدم عرضه شمش و بیلت ایرالکو، آلومینیوم را گران‌تر کرد

به گزارش می متالز، عدم عرضه شمش و بیلت توسط شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در هفته‌های اخیر باعث افزایش قیمت شمش آلومینیومی و بیلت آلومینیومی شده است. همچنین از دلایل دیگر افزایش قیمت عدم توزیع این مواد اولیه در بورس کالا با توجه به دستورالعملی است که از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت ابلاغ شده است و بر طبق آن خریداران بورس تنها کسانی می‌توانند باشند که طی سال های ۹۴ تا ۹۶ اقدام به خرید از بورس کالا کرده‌اند و متاسفانه این ابلاغیه غیرکارشناسی باعث شده‌است که خیلی از صنایع پایین‌دستی امکان خرید از بورس کالا را پیدا نکنند و به سمت بازار آزاد سوق پیدا کنند و این موضوع باعث افزایش قیمت شده است.

این دقیقاً همان بحثی است که بارها و بارها از سوی سندیکای صنایع آلومینیوم  به مسئولین وزارت صنعت معدن و تجارت گوشزد شده است که اگر عرضه ها به صورت مداوم و هفتگی انجام نشود هر تدبیری که اندیشیده شود راه به جایی نخواهد برد و در نهایت موجب افزایش شدید قیمت خواهد شد و همین طور توزیع آلومینیوم باید درست و اصولی و با نظارت کامل اتفاق بیفتد.

به هرجهت متاسفانه تصمیمات غیرکارشناسی که در وزارت صنعت معدن و تجارت گرفته شده است باعث شده است که هم صنایع بالادستی و هم پایین دستی با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.

بر اساس شنیده‌ها از بازارآلومینیوم، امروز قیمت هر کیلو شمش آلومینیوم المهدی-هرمزال در بازار 27000  تومان و هرکیلو بیلت آلومینیوم ایرالکو 27800 تومان پیشنهاد و معامله شده است.

 سیدرضا عودی

عناوین برگزیده