تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۹۴۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

آیا آرامش فعلی بازار بیلت سی آی اس با جهش قیمت ها در سپتامبر به هم خواهد ریخت؟

می متالز - بیلت سازان در منطقه سی آی اس تصمیم دارند تا تولید خود را در ماه سپتامبر عمدتا به دلیل تعمیرات اساسی کاهش دهند. این امر می تواند شرایط در بخش عرضه را تغییر داده و در فصل افزایش ساخت و سازها محرک قیمت ها در بازار شود.
آیا آرامش فعلی بازار بیلت سی آی اس با جهش قیمت ها در سپتامبر به هم خواهد ریخت؟

به گزارش می متالز، کل صادرات روسیه و اوکراین در ماه جاری نسبت به آگوست ۷ درصد کاهش خواهد یافت و به ۸۲۵ هزار تن خواهد رسید. صادرات تولیدکنندگان روس در حدود ۳۵۰ هزار تن به دلیل تعمیرات کوره بلندهای شرکت EVRAZ افت خواهند داشت. در این میان، EVRAZ NTMK صادرات خود را به کل قطع خواهد نمود.

اگرچه تولیدکنندگان اوکراینی بخشی از این افت ۳۵۰ هزار تنی را جبران خواهند نمود، با این حال احتمال می رود همچنان در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن افت عرضه بیلت در بازار وجود داشته باشد. این امر می تواند فرصت را در اختیار دیگر تولیدکنندگان مانند ایران قرار دهد تا میزان صادرات خود را افزایش دهند.

از سوی دیگر، روند مثبت در بازار قراضه ترکیه فاکتور مثبت دیگری در جهت حمایت از بهای بیلت می باشد. امروز یک محموله قراضه از روسیه در ترکیه معامله شد که در آن ۱۲ هزار تن قراضه ۹۵ درصد به قیمت ۳۳۵ دلار/تن سی اف آر معامله شد. از این رو، برآورد قیمت قراضه ۸۰ درصد آمریکایی به ۳۲۰ تا ۳۲۵ دلار/تن سی اف آر رسید که از قیمت ۳۱۷ دلار قبلی ۳ تا ۸ دلار بالاتر می باشد. فولادسازان ترک همچنان نیاز مبرمی به خرید محموله های جدید دارند و هنوز نیاز خود برای اکتبر را برآورده نکرده اند.

از این رو، احتمال می رود معاملات جدیدی در آینده احتمالا با قیمت های بالاتر ثبت شود.

منبع: پلنر
عناوین برگزیده