تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۹۴۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فدرال رزرو در دو راهی سخت افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره

می متالز - افت نرخ بیکاری ایالات متحده به کمترین سطح طی ۲۰ سال اخیر به عنوان فاکتوری مهم فدرال رزرو را ترغیب به افزایش نرخ بهره در سپتامبر نموده است، در حالیکه نشانه های رکود مانند عکس شدن روند بازدهی اوراق قرضه ۲ و ۱۰ ساله ریسک رشد نرخ را بالا برده است و حالا فدرال رزرو در یک دوراهی تصمیم گیری مانده است.
فدرال رزرو در دو راهی سخت افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره

به گزارش می متالز، سیاست گذاران نهاد سیاست پولی ایالات متحده هفته آینده با یکدیگر دیدار می کنند تا خطرات و فواید هر گزینه را بسنجند و نظر نهایی خود را اعلام کنند. بر طبق برآوردها، احتمال افزایش نرخ بهره  و یک رشد دیگر در دسامبر هنوز محتمل ترین گزینه خواهد بود. این مسئله البته می تواند با عکس نمودن نمودار نرخ بازدهی اوراق قرضه ۲ و ۱۰ ساله، سرمایه گذاران را به خرید اوراق کوتاه مدت تشویق نموده و بدبینی ها به شرایط بلند مدت اقتصاد امریکا را افزایش دهد.

از سوی دیگر، ثابت نگه داشتن نرخ تورم در حالی که جامعه در شرایط اشتغال کامل قرار دارد ممکن است به رشد نقدینگی اقتصاد و به هم خوردن تعادل بازارها منجر شود. همچنین، عدم رشد نرخ بهره باعث کاهش ارزش بیشتر دلار خواهد شد که البته چندان هم از خواست ترامپ دور نیست. باید منتظر بود و دید که فدرال رزرو در هفته آینده چه تصمیماتی را اتخاذ خواهد نمود.

منبع: پلنر
عناوین برگزیده