تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۴۱
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۱۹۶۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیشنهاد وزارت صمت برای حذف مالیات بر ارزش افزوده زغال‌سنگ

می متالز - وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده از زغال سنگ و دریافت آن از انتهای زنجیره تولید فولاد در دولت تصویب شود.
پیشنهاد وزارت صمت برای حذف مالیات بر ارزش افزوده زغال‌سنگ

به گزارش می متالز، با توجه به تحریم تجارت، فروش و تامین اقلامی از جمله زغال‌سنگ در فهرست تحریم های 90 روزه اول و با در نظر گرفتن طرح های در دست راه‌اندازی برای تولید سه و نیم میلیون تن کک متالوژی، حدود پنج میلیون تن کنسانتره زغالسنگ نیاز است.

گفتنی است، میزان تولید زغال سنگ کنسانتره در کشور در سال گذشته یک و نیم میلیون تن بوده است که حاکی از وجود مشکلات عدیده در تامین زغال‌سنگ کنسانتره مورد نیاز واحدهای کک‌سازی فعال و یا در دست راه‌اندازی می باشد و اقداماتی نیز از طرف این وزارتخانه در مورد استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و تکمیل زیرساخت‌ها در حال پیگیری است.

با توجه به وجود ذخایر زغال سنگ در کشور و به منظور دستیابی به ظرفیت تولید علمی مورد نیاز در مرحله اول کمک به افزایش ظرفیت معادن موجود و در مرحله دوم برنامه‌ریزی و کمک به تجهیز و راه اندازی معادن جدید ضروری است.

لذا در همین راستا و بنا به پیشنهاد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور (ایمیدرو) موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده از زغال سنگ و دریافت آن از انتهای زنجیره تولید فولاد در هیئت دولت مطرح و در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

عناوین برگزیده