تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۹۷۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سعد محمدی معاون سازمان ایمیدرو در کنفرانس استیل پرایس خبر داد:

اهداف فولادی ایران با تغییر نگرش در بخش معدن محقق می شود

می متالز - مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس استیل پرایس با سخنرانی اردشیر سعد محمدی معاون سازمان ایمیدرو آغاز شد در این کنفرانس که با موضوع چشم انداز فولاد و مواد اولیه و با حضور ۳۰۰شرکت کننده برگزار شد سعدمحمدی گفت: 307 معدن فعال سنگ آهن در کشور وجود دارد که این معادن در سال گذشته درمجموع 76 میلیون تن سنگ آهن تولید کردند.
اهداف فولادی ایران با تغییر نگرش در بخش معدن محقق می شود

به گزارش می متالز، وی تصریح کرد : بنابر سندچشم‌انداز کشور میزان تولید فولاد در سال 1404، بایستی به 55 میلیون تن برسد که با طرح های کنونی این عدد قابل دسترس است.
سعد محمدی خاطر نشان کرد :در سنگ آهن نیازمند تولید 162 میلیون تن هستیم که 2/2 برابر میزان کنونی است. بنابراین باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی افزود :قرار است تولید در معدن سنگ آهن سنگان از 7 میلیون تن به 41 میلیون تن برسد که این امر نیازمند 120 میلیون تن باطله برداری است.

سعدی محمدی در ادامه گفت : رسیدن به این اهداف نیازمند تغییر نگرش به نیروی انسانی، تغییر نگرش فنی به معدن مانند تغییر تراک ها از 130 تن به 240 تنی و شاول‌ها، تغییر سیستمهای نرم افزاری و سخت افزاری در معادن است.

وی افزود :بخش فولاد نیازمند 8 میلیارد یورو سرمایه گذاری است. همچنین در بخش زیرساخت نیازمند 13 میلیارد یورو سرمایه گذاری هستیم که 5 میلیارد یورو آن در ریل است.

معاون ایمیدرو گفت :خوشبختانه اخیرا ذوب آهن تولید ریل را به صورت انبوه تولید کرده که امیدواریم کیفیت آن را افزایش و قیمت تمام شده آن را کاهش دهد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده