تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۰۰۱۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نشست جمع بندی سفر نائب رئیس مجلس به شهر سی‌سخت/ پیگیری مشکل سیمان مارگون و تامین سیمان منازل مسکونی آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا/ سفر نیکزاد متفاوت‌تر از گذشتگان بود

‌می‌متالز - جلسه نشست جمع بندی سفر علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه وی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، علی نیکزاد در نشست جمع‌بندی سفر به مناطق زلزله‌زده دنا اظهار داشت: تلاش برای تصویب ردیف بودجه مناطق زلزله‌زده در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای اجرای ماده ۱۶ و ۱۷ و پیگیری از طریق وزارت کشور دریغ نمی‌کنیم، افزود: با توجه به وعده رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ۴۳ مدرسه خسارت دیده احداث و بازسازی می‌شود.

نیکزاد ابراز کرد: پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیونی جهت اسکان موقت تسریع و ۱۲ کیلومتر لوله برای خط انتقال آب از کریک به دارشاهی تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سه میلیارد تومان از طرف بازآفرینی برای هزینه در روستا‌های تاریخی کریک اختصاص یافته است.

نیکزاد گفت: مشکل سیمان مارگون و تامین سیمان منازل مسکونی آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهر سی‌سخت توسط استانداری کهگیلویه و بویراحمد خارج از نوبت و هر چه سریع‌تر به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده شود تا این طرح با بازسازی جدید اجرا شود.

در این نشست، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با قدردانی از حضور نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در شهر زلزله زده سی سخت، اظهار داشت: از همه مدیران کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد که در این چند روز کنار مردم بودند، و به جد مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند، صمیمانه سپاسگزارم.

وی افزود: نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به تجاربی که دارند، به خوبی مسائل و مشکلات را رصد و بررسی کردند. من به مردم قول می‌دهم با توجه به جدیتی که دولت و مجلس دارند، شهر سی سخت مقاوم‌تر ساخته می‌شود.

روشنفکر گفت: حضور نیکزاد با توجه به تجربه و نگاه ویژه‌ای که به مسائل داشتند، نسبت به سایر سفر‌ها بسیار متفاوت‌تر بود.

وی بیان داشت: خانه‌های که تخریب شدند، ویلایی و بالای هزار مترمربع بودند و الان ساخت خانه‌های ۶۰ متری با فرهنگ این مردم سنخیت ندارد و لازم است در جا‌های که می‌شود به قانون انعطاف داد، و این موضوع مدنظر قرار بگیرد.

روشنفکر در ادامه گفت: ۵۸۰ منزل در زلزله ۴.۵ ریشتر مجدداً آسیب دید.

وی افزود: بیماری کرونا و شرایط جوی هوا دو مشکل اساسی مردم شهر زلزله زده سی سخت است.

خضریان نماینده مجلس نیز در این نشست، با بیان اینکه مردم همواره در خانه‌های بزرگ زندگی می‌کردند و این بخشی از فرهنگ مردم این استان است، اظهار داشت: خدا لعنت کنند، مسوولانی را که مردم، را در قوطی کبریت کردند و گفتند زندگی کنید و خودشان در ویلایی بزرگ زندگی می‌کنند.

وی گفت: نباید ذائقه مردم را با ساخت خانه‌های کوچک تلخ کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه به وضعیت اتباع خارجی در شهر سی‌سخت اشاره کرد و گفت: افغانی‌ها میهمان ما هستند، و باید مثل هموطنان خودمان به آن‌ها احترام بگذاریم، آماری از آن‌ها در اختیار نداریم، بلکه باید مثل خودمان آن‌ها را محترم بشماریم و نباید خاطره تلخ از ما داشته باشند.

وی افزود: در مجلس یازدهم عهد کردیم که نماینده همه ملت ایران باشیم و امیدوارم در روز قیامت شرمنده این مردم نباشیم.

فرماندار دنا همچنین در این جلسه گفت: ۴۳ مدرسه شهرستان دنا خسارت جدی دیدند که ۷ باب خانه باید دوباره ساخته شوند و دو ساختمان اداری شهرستان دنا نیز دیگر قابل استفاده نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده