تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۰۰۳۳۷
سرویس خبر : انرژی

اکتشاف ۱۰ میلیارد تن نفت خام در چین طی ۱۰ سال گذشته

‌می‌متالز - وزارت منابع طبیعی چین اعلام کرد ۱۷ میدان نفتی با ظرفیت صد‌ها میلیون تن نفت و ۲۱ میدان گازی هر کدام با ظرفیت میلیارد‌ها مترمکعب طی ده سال گذشته در این کشور اکتشاف شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از گلوبال تایمز، وزارت منابع طبیعی چین در یک کنفرانس خبری در روز پنجشنبه اعلام کرد نفت و گاز اکتشاف شده طی دهه گذشته به ۱۰.۱ میلیارد تن و ۶.۸۵ تریلیون متر مکعب رسیده است که به ترتیب ۲۵ و ۴۵ درصد از کل نفت و گاز استخراج شده در چین را از ۱۹۴۹ تشکیل می‌دهد. این کنفرانس در مورد دستاورد‌های چین در صنایع معدن کاری و نفت و گاز بین ۲۰۱۱ و ۲۰۲۰ برگزار شده بود.

این وزارتخانه اعلام کرد تمرکز اکتشاف نفت و گاز به سمت مناطق غربی چین و اقیانوس پیش می‌رود.

۱۷ میدان نفتی در چین اکتشاف شده که هر کدام ظرفیت صد‌ها میلیون تن نفت را دارند. ۲۱ میدان گازی هم در چین وجود دارد که ظرفیت هر کدام میلیارد‌ها مترمکعب طی ده سال گذشته بوده است.

۳۳۶۰۰ تن گرافیت هم طی دهه گذشته در چین اکتشاف شده که ۶۵ درصد از کل مقدار کشف شده در چین را تشکیل می‌دهد. اکتشاف منابع فلزی هم دستاورد‌های بزرگی داشته است. ذخایر اکتشاف شده سرب و روی، مولیبدنوم و تنگستن به ترتیب ۱۳۷ میلیون، ۱۸.۷۴ میلیون و ۶.۱۲ میلیون تن به ذخایر چین اضافه کرده است.

صد‌ها میلیون تن میدان نفتی و صد‌ها میلیارد متر مکعب میدان گازی در مناطق اقیانوسی کشف شده است. ۳۲ مقر منابع معدنی غیر نفت و گاز در کل کشور چین برقرار شده که ۲۵ عدد از آن‌ها در غرب چین قرار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده