تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۰۰۳۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور رییس دفتر رییس جمهور؛

طرح‌های توسعه تحول دیجیتال فولاد مبارکه آغاز شد

‌می‌متالز - رئیس دفتر جمهور گفت: برای نجات اقتصاد باید به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کنیم، زیرا پولی که برای این امر خرج می‌شود هزینه نیست، بلکه سرمایه است.

به گزارش می‌متالز، محمود واعظی امروز (جمعه-۸ اسفند ماه) در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد مبارکه و آغاز طرح‌های توسعه تحول دیجیتال فولاد مبارکه اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا مجموعه بزرگی که در کشور در راستای تولید و اشتغال خدمت می‌کند حفظ شود و به دلیل مسائل سیاسی و رقابت قربانی نشود.

وی با بیان اینکه بیش از آنچه انتظار داریم نیروی انسانی متخصص داخلی داریم که می‌توانند تحولاتی در جامعه به وجود آورند، افزود: در سال ۱۳۹۲ کشور حدود ۵۵ شرکت دانش بنیان داشت، اما در حال حاضر بیش از ۵۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند.

همچنین مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه به تازگی هلدینگ چهارم فولاد مبارکه که مالی است تاسیس کردیم، گفت: حدود ۱۰ شرکت سبدگردان، کارگزاری، بیمه، بانک و صرافی را تاسیس می‌کنیم، به گونه‌ای که برای تعریف مالی پروژه‌های فولاد مبارکه با مشکل مواجه نیستیم.

حمیدرضا عظیمیان اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای خسارات ناشی از سیل و سال جاری نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا، خرید کالا و تجهیزات و ارسال به بیمارستان‌های شهرستان‌های استان تخصیص داده ایم.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد مبارکه همواره برای پمپاژ امید، نشاط، توانایی و عدم نگرانی از تحریم‌ها تلاش می‌کند، ادامه داد: ۹پروژه با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان در گروه فولادمبارکه تعریف شده که اجرای یک گروه از پروژه‌های مهم و خاص، امروز در فولادمبارکه آغاز می‌شود.

مدیر عامل فولاد مبارکه اضافه کرد: از آنجایی که فولادمبارکه در تامین مالی پروژه‌های خود توان مناسبی نیز دارد، آماده همکاری با دولت در جهت توسعه کشور است.

همچنین سرائیان، مدیرعامل شرکت بین الملی ایریسا گفت: سرمایه گذاری در نیروی انسانی زیربنای موفقیت فولادمبارکه در طرح تحول دیجیتال است.

وی ادامه داد: تحول دیجیتال در صنعت فولاد یک انتخاب نیست، بلکه شرط بقای این صنعت و اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت بین الملی ایریسا افزود: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد ۱۰ صنعت و کسب و کار مهم جهان بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۵ می‌توانند ۱۰۰ تریلیون دلار در زمینه اجتماعی اقتصادی دیجیتالیزاسیون خلق ارزش کنند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده