تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۴۹۷
کد خبر: ۲۰۸۷۲۶
دبیر کمیته اینترنت اشیاء دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان:

پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربرد‌ها اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود/همکاری ویژه فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان در راستای طرح تحول دیجیتال فولاد

‌می‌متالز - علی بهلولی با اعلام این خبر که پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربرد‌ها ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه توسط دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود، گفت: در پنجمین دوره ویژگی‌های خاصی از جمله همکاری ویژه فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان در راستای طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه و حمایت این صنعت را داریم و برای همین دو فراخوان عادی و فراخوان ویژه صنعت داشتیم.

به گزارش می‌متالز، علی بهلولی با اعلام این خبر که پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربرد‌ها در تاریخ ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه توسط دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود، گفت: این کنفرانس بین المللی از سال ۱۳۹۶ تا کنون با حمایت علمی (IEEE) برگزار شده است، در پنجمین دوره ویژگی‌های خاصی از جمله همکاری ویژه فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان در راستای طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه و حمایت این صنعت را داریم و برای همین دو فراخوان عادی و فراخوان ویژه صنعت داشتیم. همچنین برپایی نمایشگاه محصولات دانش بنیان و پایان نامه برتر از ویژگی‌های خاص این دوره است.

دبیر پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربرد‌ها در گفتگو با خبرنگار با بیان این که این پنجمین دوره کنفرانس بین المللی است که اولین دوره آن در سال ۱۳۹۶ توسط دانشگاه اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: در سال‌های بعد براساس تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه فرودسی مشهد منعقد کردیم بطور مشترک یک سال به میزبانی دانشگاه اصفهان و یکسال به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده است.

دبیر کمیته اینترنت اشیاء دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، افزود: اینترنت اشیاء حدود هشت سالی است که بعنوان یکی از تکنولوژی‌هایی که جهش بزرگ در فناوری اطلاعات ایجاد می‌کند مطرح شده و در واقع یکی از پایه‌های تحول دیجیتال است.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، ادامه داد: کلیت موضوع هم این است که اینترنت تا قبل از این فقط ارتباط بین کامپیوتر‌ها را برقرار می‌کرد در این تکنولوژی جدید خود اشیاء هم تک‌تک می‌توانند اطلاعات ایجاد و ارسال کنند و این باعث می‌شود که بتوان سطح هوشمندی تجهیزات را خیلی بالا برد و نهایتا منجر به تغییرات اساسی در جهان شده و نوع سرویس دادن‌ها عوض خواهد شد.

دبیر کمیته اینترنت اشیاء دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، با بیان این که این تکنولوژی در حوزه‌های مختلف تحول آفرینی خواهد کرد، اظهار کرد: در حوزه شهری اینترنت اشیاء یکی از زیربنا‌ها شهر هوشمند است، همچنین در صنعت یکی از زیربنا‌های صنعت نسل ۴ است.

دبیر پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها، تصریح کرد: در این دوره از کنفرانس یکی از اصلی‌ترین اهداف، تبیین نقش آفرینی اینترنت اشیاء در بحث تحول دیجیتال و صنعت نسل ۴ است که شرکت فولاد مبارکه هم بعنوان حامی اصلی کنفرانس در این دوره هستند و از کنفرانس حمایت می‌کند.

اصلی‌ترین محور پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربرد‌ها "اینترنت اشیاء صنعتی" است

وی با تاکید بر این که اصلی‌ترین محور پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربرد‌ها "اینترنت اشیاء صنعتی" است، گفت: شهر هوشمند، سرویس‌ها و کاربرد‌های اینترنت اشیاء، فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیاء و امنیت اینترنت اشیاء و حریم خصوصی از دیگر محور‌های این کنفرانس است.

دبیر پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها، با بیان این که فراخوان این کنفرانس برای ارسال مقالات از اول آبان ماه تا انتهای بهمن ماه ۱۳۹۹ بود، تصریح کرد:، ولی با توجه به درخواست‌های خیلی زیادی که مطرح شد دوبار یکبار تا ۳۰ اسفندماه سال ۹۹ و دفعه آخر هم تا ۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ مهلت ارسال مقالات تمدید شد. الان هم نتایج مقالات و داوری‌ها مشخص شده و کنفرانس در تاریخ ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه بصورت مجازی برگزار می‌شود.

یک ویژگی این کنفرانس حمایت فولاد مبارکه و فراخوان ویژه صنعت است

دبیر پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها، در ادامه به ویژگی‌های این دوره از کنفرانس اشاره کرد و گفت: در این دوره با توجه به همکاری که با فولاد مبارکه داریم یک فراخوان ویژه صنعت را هم برگزار کردیم یعنی این کنفرانس دارای دو فراخوان بود یک فراخوان عادی همه منظوره بود یک فراخوان خاص صنعت بویژه صنعت فولاد داشتیم و برای آن هم دقیقا مقالاتی دریافت و داوری شد و یک بخشی از کنفرانس به اینترنت اشیاء در صنعت و بویژه در صنعت فولاد مرتبط است.

وی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان اخیراً طرح تحول دیجیتال را دنبال می‌کند که بعنوان اولین کارخانه ایران بتواند صنعت نسل ۴ را پیاده‌سازی کند، با توجه به اینکه یکی از زیربنا‌های صنعت نسل ۴، اینترنت اشیاء است و در این فراخوان دنبال این بودیم که زمینه‌های علمی و تئوریک این موضوع برای استفاده از اینترنت اشیاء در صنعت و بویژه کاربرد‌هایی که در صنعت فولاد می‌تواند داشته باشد را داشته باشیم و محققان مقالات خود در این حوزه را ارائه دهند که مقالات مروری و کاربردی خیلی با کیفیتی نیز پذیرفته شده که در روز کنفرانس ارائه می‌شود.

ویژگی دیگر این دوره برپایی نمایشگاه و ایجاد شبکه‌ای از متخصصان و شرکت‌های فعال مرتبط با اینترنت اشیاء

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، با بیان این که یک نمایشگاه از محصولات مرتبط با اینترنت اشیاء هم در حاشیه کنفرانس داریم، بیان کرد: اینترنت اشیاء یکی از زمینه‌های جهش تولید هم هست، تمام تولید کنندگان می‌توانند با بهره‌گیری از اینترنت اشیاء محصولات خود را هوشمند کنند و همچنین با ایده پردازی می‌توان تجهیزات جدید را تولید کرد به همین دلیل خیلی از شرکت‌های دانش بنیان به سمت این حوزه آمده‌اند.

وی ادامه داد: برای این که از این شرکت‌ها حمایت کنیم با توجه به شعار سال در این دو سال اخیر (جهش تولید) نمایشگاهی مجازی هم در این کنفرانس برپا می‌شود که شرکت‌ها محصولات خود را ارائه کنند و یک شبکه‌ای از متخصصان و شرکت‌های فعال در این حوزه بتوانیم در کنار این کنفرانس ایجاد کنیم که جز برنامه‌ها خاص این دوره از کنفرانس است.

سومین ویژگی خاص این دوره انتخاب پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری برتر در حوزه اینترنت اشیاء است

بهلولی بیان کرد: مورد دیگری هم که جز ویژگی‌های خاص این دوره کنفرانس است انتخاب پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری برتر در سطح کشور در حوزه اینترنت اشیاء است که فراخوان داشتیم و ثبت نام کرده‌اند که پایان نامه برتر را انتخاب می‌کنیم و روز کنفرانس اعلام می‌شود، که این برنامه را هر سال خواهیم داشت.

بهلولی با بیان این که پنجمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربرد‌ها با حمایت علمی (IEEE) برگزار و مقالات پذیرش شده نیز توسط این نهاد معتبر بین المللی نمایه خواهند شد، گفت: در این کنفرانس سه سخنران کلیدی از کشور‌های کانادا و اتحادیه اروپا داریم. از ایتالیا، کانادا، استرالیا و پنج کشور همسایه هم مقالات دریافت شده است.

پیاده‌سازی صنعت نسل ۴ در فولاد مبارکه در چه مدت زمانی محقق خواهد شد

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، گفت: طبق برنامه مدونی که برای این مورد طراحی شده است، حدود ۴ تا ۵ سال طول می‌کشد تا یک صنعت نسل ۴ در فولاد پیاده‌سازی شود که برنامه‌ریز‌های آن انجام شده است. یکی از گام‌های آن، دوره آموزشی مدیریت ارشد تحول دیجیتال برای مدیران ارشد فولاد است که توسط دانشگاه اصفهان در حال برگزاری می‌باشد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده