تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۰۰۴۰۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

شهرک قطعات خودرو در استان قزوین راه اندازی می‌شود

‌می‌متالز - رییس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با پیگیری صورت گرفته در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان، احداث شهرک قطعات خودرو در قزوین تصویب شد.

به گزارش می‌متالز، لطف الله سیاهکالی مرادی روز دوشنبه با اشاره به دستاورد‌های سفر رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان قزوین، افزود: میزان حضور قطعه سازان خودرو در استان قزوین چشمگیر است که با توجه به این موضوع، احداث شهرک قطعات خودرو در استان در سفر وزیر صمت پیگیری و تصویب شد.

سیاهکالی با اشاره به دیگر مصوبات این سفر، افزود: در سفر مقام عالی وزارت صمت، ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری تسهیلات صنعتی و تولیدی از محل منابع وزارت صمت و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر از محل تبصره ۱۸ به صنایع استان قزوین اختصاص یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیگیری افزایش ۳۰۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک صنعتی کاسپین از دیگر مصوبات این سفر بود که مطالبه فعالان اقتصادی، مدیران بخش صنعت و سرمایه گذاران جدید در استان است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین در این سفر، تفاهم نامه احیای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی در قالب اقتصاد مقاومتی برای مهارت آموزی، اشتغال و عمران روستا‌ها امضا شد که در قالب سیاست‌های اقتصادی مقاومتی به دنبال توانمندسازی مردم است.

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه ۹ اسفندماه به منظور افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی و حضور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به استان قزوین سفر کرده بود.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی، ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی دارد و حدود ۱۵۰ واحد قطعه سازی خودرو در استان با بیش از هفت هزار اشتغال زایی مشغول فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) قزوین

عناوین برگزیده