تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۰۰۴۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاثیر افزایش نرخ برق صنایع بر سهام شرکت‌های بورسی

می متالز - کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر ۴ برابر شدن نرخ برق صنایع شیمیایی، پالایشی، معدنی و فولادی بر سهام این شرکت‌ها در بورس گفت: در شرایط فعلی نرخ بازار‌های جهانی و نرخ دلار داخلی با اهمیت است، زیرا در حاشیه سود شرکت‌های کامودیتی با افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصد، قیمت برق و آب تاثیر چندانی ندارد، به ویژه در صنعت پتروشیمی که ما از مزیت رقابتی برخوردار هستیم.

به گزارش می‌متالز، حسین کرمی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که مصوبه مجلس مبنی بر ۴ برابر شدن نرخ برق صنایع شیمیایی، پالایشی، معدنی و فولادی، چه تاثیری بر سهام این شرکت‌های فعال در بورس دارد؟ بیان کرد: بحث افزایش و کاهش نرخ برق و آب و به طور کلی این مباحث در حوزه کامودیتی‌ها خیلی تاثیر قابل توجه‌ای در بهره تمام شده شرکت‌ها ندارد. در شرایط فعلی نرخ بازار‌های جهانی و نرخ دلار داخلی با اهمیت است، زیرا در حاشیه سود شرکت‌های کامودیتی با افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصد، قیمت برق و آب تاثیر چندانی ندارد، به ویژه در صنعت پتروشیمی که ما از مزیت رقابتی برخوردار هستیم.

او افزود: به طور کل از دیدگاه تحلیلی مصوبه مجلس در خصوص افزایش نرخ برق صنایع و پالایشی‌ها در حاشیه سود این شرکت‌ها تاثیر چندانی نخواهد گذاشت و فقط این موضوع یک جو روانی در بازار است.

کرمی درباره تاثیر پذیری این شرکت از زمزمه‌های برگشت آمریکا به برجام اظهار کرد: بیشتر صنایعی که در زمینه صادرات و تکنولوژی حساس‌تر هستند تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرند که البته تاثیر آن زمان بر است. تعیین و تکلیف سریع‌تر این موضوع بسیار مهم است، زیرا مردم در شرایط فعلی تحت فشار هستند و بسیاری از سهامداران در بازار سرمایه اعتماد خود را از دست داده اند.

منبع: برق نیوز

عناوین برگزیده