تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۰۰۶۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره سهام عدالت:

سود سهام عدالت ۹۹ بیش از ۲۰۰ هزار تومان است/ بازار ثانویه اوراق گام تشکیل می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس درباره واریز سود سهام عدالت گفت: این مبلغ (۲۰۰ هزار تومان) سود شرکت‌ها در سال ۹۸ است و قطعا سودآوری شرکت‌ها در سال ۹۹ بسیار بیشتر بوده است. از سوی دیگر این ۲۰۰ هزار تومان سود تقسیمی شرکت‌ها است و سود‌های معوق شده بیشتر خواهد بود و سود سهام عدالت در سال ۹۹ بالاتر از این رقم‌ها است. همچنین بازار ثانویه برای معاملات اوراق گام نیز تشکیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه نشست با کارآفرینان در جمع خبرنگاران درباره واریز سود سهام عدالت و چرایی پایین بودن رقم آن اظهار کرد: این مبلغ (۲۰۰ هزار تومان) سود شرکت‌ها در سال ۹۸ است و قطعا سودآوری شرکت‌ها در سال ۹۹ بسیار بیشتر بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر این ۲۰۰ هزار تومان سود تقسیمی شرکت‌ها است و سود‌های معوق شده بیشتر خواهد بود و سود سهام عدالت در سال ۹۹ بالاتر از این رقم‌ها است.

رئیس سازمان بورس گفت: همچنین منابعی در شرکت‌ها وجود دارد که بین سهامداران تقسیم نمی‌شوند و صرف سرمایه‌گذاری در شرکت خواهند شد.

دهقان دهنوی درباره توقف خرید و فروش سهام عدالت گفت: در مورد هر عرضه‌ای از جمله سهام عدالت که پرتفوی بسیار بزرگی دارد، باید به ظرفیت‌های بازار توجه کنیم. اگر شرایط عرضه آن فراهم نشده باشد، به نفع سهامداران اجازه عرضه نخواهیم داد.

مشکل خرید و فروش سهام عدالت در حال برطرف شدن است

وی تاکید کرد: مشکل خرید و فروش سهام عدالت در حال برطرف شدن است و این امکان برای سهامداران فراهم می‌شود که بتوانند با شرایط بهتری نسبت به خرید و فروش سهام در بازار اقدام کنند.

رئیس سازمان بورس درباره ارزندگی سهام در شرایط فعلی گفت: نهاد‌های مالی بسیار زیادی وجود دارد که درباره بازار و ارزندگی آن تحلیل ارائه می‌دهند و طبق جلسات و گفتگو‌هایی که با آن‌ها داشتیم همه به ارزندگی سهام خود تاکید ویژه دارند.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که در ۹ ماهه امسال سرمایه و سود بنگاه‌ها سه برابر سال گذشته بود و از سوی دیگر فضای اقتصادی کشور روشن‌تر می‌شود و هم این عوامل دربازار سرمایه اثرگذار است.

وی درباره صندوق‌های درآمد ثابت در بازار سرمایه نیز اظهار کرد: صندوق‌های ثابت در سال گذشته همین ۱۵ درصد خرید سهام را داشتند و در ابتدای امسال به دلیل اینکه تقاضای زیادی برای خرید سهام وجود داشت، این نصاب‌ها کاهش پیدا کرد و اختیاری شد تا اینکه عرضه سهام در بازار اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان بورس افزود: در حال حاضر از آنجایی در سمت عرضه سهام بیشتری داریم و صندوق‌های درآمد ثابت با افزایش حساب خود می‌توانند منبع خوبی برای تقویت تقاضا در بازار باشند البته این فرصت را به آن‌ها می‌دهیم که به طور تدریجی درصد خود را افزایش دهند.

دهقان دهنوی با بیان اینکه اوراق گام در بانک مرکزی طراحی شده و جایگزین تسهیلات پولی می‌شود، ادامه داد: به جای اینکه تسهیلات به شرکت‌ها اعطا شود، این اوراق پرداخت می‌شود و شرکت می‌تواند آن‌ها را برای خرید مواد اولیه و موارد دیگر بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: گردش این اوراق موجب تسهیل تامین مالی بنگاه‌ها می‌شود و در بازار سرمایه این امکان فراهم می‌شود که یک بازار ثانویه برای این اوراق تکشیل شده و افراد دارای این اوراقی که نیاز به پول نقد دارند بتوانند آن را به فروش برسانند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده