تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۰۰۸۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بازدید رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از واحد سامانه‌های جامع تجارت مطرح شد:

تعیین تکلیف ۲۹ هزار انبار در سامانه جامع تجارت آذربایجان شرقی/ ثبت بیش از ۵۲ هزار فرایند بازرسی در سامانه سیمبا این استان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در بازدید از تعیین تکلیف ۲۹ هزار انبار در سامانه جامع تجارت آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سازمان صمت استان در راستای حقوق مصرف‌کنندگان، رصد و پایش سیستمی نظارت‌ها و الکترونیکی نمودن فرایند‌ها را با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش می‌متالز، حبیب امین‌زاده ضمن قدردانی از تلاش واحد سامانه‌های جامع تجارت و انبار، به تشریح بخشی از وضعیت عملکرد سامانه جامع تجارت استان از دی ماه ۹۸ تا کنون پرداخت و گفت: در زمان تحویل سامانه به این حوزه، نسبت خروج به ورود کالا (ثبت حواله خروج) به میزان ۶ درصد بوده که به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع، طی مدت یک سال نسبت به شناسایی نزدیک به ۶ هزار انبار جدید اقدام شد.

وی ضمن تأکید بر الزام فعالین تجاری به ثبت و تأیید انبار در سامانه جامع انبارها، ادامه داد: تعیین تکلیف ۲۹ هزار انبار در انتظار تأیید و صحت سنجی بیش از ۱۸ هزار انبار در طول یکسال گذشته، به همراه رصد و پایش مستمر ورود و خروج کالا به ویژه کالا‌های اساسی و بازرسی‌های میدانی از دیگر برنامه‌های عملیاتی شده در این حوزه است.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالین تجاری و ادمین‌های شهرستانی سامانه در ادارات صمت شهرستان‌ها، افزود: با اجرایی شدن مجموعه اقدامات یاد شده شاهد افزایش نسبت خروجی به ورودی (ثبت حواله خروج) از ۶ درصد به ۷۴ درصد در سامانه جامع تجارت بوده ایم.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن بهینه برنامه‌های سازمان در این بخش منجر به کاهش انبار‌های در انتظار تأیید به ۳۰۰ انبار در سامانه جامع انبار‌ها شده است، گفت: تعداد انبار‌های تأیید شده و صحت سنجی شده نیز از ۴۳۰۰ واحد به ۱۸۲۰۰ واحد افزایش یافته است.



سازمان صمت آذربایجان شرقی؛ رتبه اول کشور در سامانه سیمبا

در ادامه این بازدید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با اشاره به عملکرد مطلوب سازمان در سامانه سیمبا از کسب رتبه اول کشوری در این بخش خبرداد و گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) از تیرماه سال جاری طی این مدت بیش از ۵۲ هزار فرایند بازرسی عملیاتی و ثبت شده است.

امین زاده افزود: الکترونیکی شدن کلیه فرایند‌های بازرسی از جمله مزیت‌های مهم سامانه یاد شده می‌باشد، که مجموعه صمت استان نیز در راستای حقوق مصرف کنندگان، رصد و پایش سیستمی نظارت‌ها و الکترونیکی نمودن فرایند‌ها را با جدیت دنبال می‌کند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده