تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۰۰۸۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر کل منابع طبیعی یزد مطرح کرد:

برگشت تنها ۳۰۰ میلیون تومان درآمد معادن به استان

‌می‌متالز - آخونی با اشاره به واریز ۱۲۰۰ میلیارد تومان حق و حقوقات دولتی معادن استان یزد به خزانه گفت: متاسفانه از این میزان تنها ۳۰۰ میلیون تومان به استان برگشت داده شده است.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا آخوندی» عصر روز گذشته در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی است که با شعار «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» برنامه‌های این هفته را دنبال می‌کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی یزد افزود: غرس نماد به صورت نمادین در شهرستان یزد در کمربند سبز، افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های آبخیز داری و افتتاح پارک آبخیز، برگزاری نشست خبری، افتتاح دو پروژه ملی نقشه پوشش گیاهی کشور، دیجیتالی کردن برنامه‌های منابع طبیعی از جمله برنامه‌های ما در این هفته است.

وی ادامه داد: تجلیل از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی همکار با منابع طبیعی، دیدار با امام جمعه یزد، نهال کاری با نام شهدا و دیدار با خانواده شهدا نیز به عنوان برنامه‌های دیگر ما در این هفته است که با حضور مسوولان استانی و کشوری انجام می‌شود.

آخوندی گفت: همچنین در این هفته توزیع ۲۰۰ هزار نهال از روز شنبه ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه در محیط نهالستان بزرگ یزد در جنب فرودگاه، اهدای خون را نیز خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اعتبار آبخیزداری ما ۲۶ میلیارد تومان بوده است که ۱۵ و دو دهم میلیارد تومان آبخیز داری، در بخش مرتع ۴ و ۴ دهم میلیارد، جنگل ۴۳۰ میلیون تومان، مستند سازی ۱۵۰ میلیون تومان، توامندسازی جواع ۲۵۰ میلیون تومان، بخش حفاظتی ۹۰۰ میلیون تومان و در بخش معاونت حفاظت استان نیز ۴ و ۷ دهم میلیارد اعتبار داشته ایم.

مدیر کل منابع طبیعی یزد خاطرنشان کرد: استان یزد امسال برنامه ریزی کرده است که از کاداس استان رونمایی کند تا اسناد تک برگی اراضی ملی استان رونمایی کنیم که این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و تعرضات و تصرفات اراضی را کاهش دهد.

وی گفت: تخصیص اراضی اعم از کشاورزی و غیر کشاورزی در سال جاری ۲۷۰ هکتار اعلام شده است و در بحث معادن نیز عملکرد ما در سال جاری ۳۵۶ فقره استعلامات به مساحت ۴۳۶ هزار هکتار بوده است و میزان موافقت شده بحث معادن نیز حدود ۲۷ هزار هکتار از سطح اعلام موافقت شده بوده است.

آخوندی ادامه داد: در سال جاری پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی تعداد ۳۰۱ مورد پرونده داشتیم که به مساخت ۱۲۴ هکتار بوده است و اجرای حکم خلیت و قلع و قمع نیز ۸۱ مورد در ۱۷۰ هکتار بوده است.

وی بیان کرد: دو ماه فرصت پاسخ به استعلام معادن را داریم و اگر بیشتر طول بکشد به معنای موافقت است.

مدیر کل منابع طبیعی یزد خاطرنشان کرد: استان یزد دومین استان معدنی کشور است که خطری برای استان است که سطح فزاینده قطعا محیط زیست را تخت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: حق و حقوقات دولتی معادن به خزان کشور واریز می‌شود که نه ماهه ۱۲۰۰ میلیارد تومان سازمان صمت با اعلام مکتوب تایید کرده است که طبق قانون بایستی به استان برگردد، اما متاسفانه در بخش برگشت درآمد به استان حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که این چالش بسیار بزرگ است که در صورت برگشت این میزان بسیاری از اقدامات زیرساختی در استان صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده