تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۵۶۳
کد خبر: ۲۰۱۰۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با تولید بیش از ۳ میلیون تن گندله در فولاد سنگان:

رشد بی سابقه ۱۳۰ درصدی تولید برای نخستین بار در این شرکت ثبت شد

‌می‌متالز - امرایی مدیر عامل فولاد سنگان با اشاره به تولید بیش از ۳ میلیون تن گندله و عبور از برنامه پیش بینی شده‌ی تولیدی گفت: فولاد سنگان توانست در ۱۰ ماهه نخست، کلیه اهداف تولیدی در سال جهش تولید را محقق و بعنوان تولید کننده بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه، با مدیریت اثربخش، نه تنها از اهدف تولیدی پیش بینی شده سبقت گرفته، بلکه با بهره وری و بهره گیری از پتانسیل‌های منحصربفرد در فولاد سنگان، از مرز تولید ۳ میلیون تن گندله نیز عبور کند.

به گزارش می‌متالز، امرایی دستیابی فولاد سنگان به تمامی اهداف عملیاتی و رشد فراتر از تصور ۱۳۰ درصدی تولید گندله در سال جاری را افتخاری بزرگ دانست و اذعان داشت:

رویکرد فولاد سنگان در سال جاری استفاده از تمامی ظرفیت‌های تولیدی مبتنی بر بومی سازی، ارتقای سیستم‌های نگهداری و کاهش توقفات، مدیریت هزینه‌ها علی رغم کمبود مواد اولیه تولیدی در کشور بوده که با تلاش و همت تمامی همکاران، توانستیم رشد ۱۳۰ درصدی را، فراتر از برنامه پیش بینی شده محقق نموده و برای نخستین بار این افتخار در تاریخ فولاد سنگان ثبت گردید.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به رشد ۶.۵ درصدی تولید گندله در کشور گفت: خوشبختانه در سال جهش تولید، شاهد افزایش حجم تولید گندله در کشور و گذر از مرز ۶۱ میلیون تن بودیم که در این بین فولاد سنگان بعنوان یکی از قطب‌های تولید گندله در شرق کشور، با هم افزایی، تدوین استراتژی‌های متناسب، کاهش توقفات علی رغم قطعی‌های مکرر جریان برق و گاز، نقش بسزایی در تولید بخشی از گندله مورد نیاز بزرگترین فولاد ساز خاورمیانه داشته است.

وی گفت: این شرکت با تدوین اهداف در سال جهش تولید و با ثبت رکورد‌های تولید روزانه و ماهیانه، توانست رشد قابل توجه تولید گندله در سال ۹۹ را ثبت نماید که در مقایسه با مشابه سال قبل، نشان از پیش برد هرچه بهتر اهداف ارزش افزای تولیدی و عملیاتی در فولاد سنگان دارد.

ایران نوید بخش آرامش نسبی در بازار تولید صنعت فولاد جهان خواهد بود

امرایی تولید حدود ۶۵ درصدی فولاد خاورمیانه در ایران را از نشانه‌های توازن در بازار صنعت فولاد جهان دانست و ابراز داشت: در سال قبل ۴۵.۵ میلیون تن فولاد در خاورمیانه تولید شد که نسبت به سال ۲۰۱۹ با افزایش ۲.۵ درصدی همراه بود. ایران بالغ بر ۶۵ درصد از فولاد تولید شده در خاورمیانه را تولید نموده و سهم این کشور در تولید فولاد در خاورمیانه نسبت به سال ۲۰۱۹ با افزایش ۸ درصدی همراه بوده است. در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱.۸۶ میلیارد تن فولاد در دنیا تولید شده که نسبت به سال قبل از آن ۰.۹ درصد کمتر بود و تمامی کشور‌های دنیا به استثنای سه کشور ایران، چین و ترکیه، کاهش تولید را تجربه کردند. در واقع با بیانی دیگر میتوان گفت که این سه کشور با افزایش حجم تولید خود بخشی از افت تولید دنیا را جبران و با تحقق اهداف تولیدی، توازن نسبی در بازار را به دوش کشیدند.

ایران وزنه‌ای سنگین وگران بها در صنعت فولاد جهان است و تغییررشد تولید در سال ۲۰۲۰ موید این نکته است.

وی اضافه کرد: در سالی که غول‌های اقتصادی در اروپا و آمریکا، در پاندومی کووید ۱۹ غرق شدند، ایران توانست رشد بیش از ۱۳ درصدی را از خود بجای گذاشته و از مرز ۲۹ میلیون تن فولاد در جهان عبور نموده و جایگاه دهمی اش را در رده بندی تولید کنندگان صنعت فولاد در جهان تثبیت نماید

مدیرعامل فولاد سنگان با تقدیر از یکدلی و کار تیمی منسجم نشات گرفته از فرهنگ سازمانی متعالی در فولاد سنگان گفت: توسعه و اعتلای فراگیر و همه جانبه در فولاد سنگان مختص به جبهه تولید نبوده و خوشبختانه در هفته‌های اخیر افتخاراتی در دیگر حوزه‌ها کسب شده که تاکنون در این شرکت سابقه نداشته و در بیست و سومین سال رتبه بندی صد شرکت برتر ایران (IMI- ۱۰۰)، که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا وسیما در تهران برگزار شد، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، عنوان برترین واحد صنعتی در “بهره وری کل عوامل در گروه اکتشافات، استخراج و خدمات جانبی” را به خود اختصاص داد.

امرایی گفت: رتبه بندی ۱۰۰ -IMI مانند رتبه بندی‌های مشابه مثل ۵۰۰ Fortune برتری شرکت‌ها را از جنبه‌های خاص نشان میدهد و فولاد سنگان با تکیه بر توان متخصصان و عزمی راسخ در سال جهش تولید توانست، علی رغم مشکلات حاصل از تحریم‌ها و شیوع ویروس کووید ۱۹، عظیم‌ترین پروژه کنسانتره سازی شرق کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال را مورد بهره برداری قرار دهد.

وی تلاش شرکت‌های معدنی و صنعتی را در رشد و توسعه حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: رونق و رکود در بنگاه‌های اقتصادی کشور، تاثیری مستقیم در صنایع بالادست و پایین دست دارد و هرساله، سازمان مدیریت صنعتی ایران، شرکت‌های برتر در حوزه‌های مختلف انتخاب که این مهم می‌تواند زمینه تعامل گسترده‌تر مدیران و سیاست گذاران اقتصادی کشور با بنگاه‌های اقتصادی را در راستای رشد و توسعه همه جانبه و متوازن فراهم سازد.

امرایی کسب عنوان نخست فولاد سنگان در بین صد شرکت برتر ایران را حاصل تلاش تمامی کارکنان و تلاشگران در فولاد سنگان دانست و اظهار داشت: فولاد سنگان خوشبختانه در سال جاری از شرکت‌های برند در کمترین حوادث فردی و تجهیزاتی بوده و بی شک سازمانی میتواند، امید را به جامعه تزریق نماید که تمامی اجزای آن هماهنگ و همگون باشند و خوشبختانه این شرکت با داشتن کارکنانی جوان و متخصص، آینده‌ای روشن را در افق توسعه صنعتی کشور، ترسیم خواهد نمود.

وی در پایان ضمن اشاره به دریافت تقدیر نامه یک ستاره تعالی سازمانی توسط فولاد سنگان گفت: با توجه به حضور شرکت‌های سرآمد ایرانی و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، این شرکت در راستای استقرار الگوی تعالی سازمانی، اجرای برنامه‌های بهبود و اثربخش و حضور فعال در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی، در اولین سال حضور در این ارزیابی موفق به دریافت تقدیر نامه یک ستاره شد.

این شرکت به منظور مطابقت با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در جهت نیل به اهداف تولیدی و همچنین همسویی با شعار سال و فرمان رهبر فرزانه انقلاب، در زمینه جهش تولید، اعم فعالیت‌ها و توجه خود را به بخش تولید معطف نمود و در جهت جلوگیری از خام فروشی، جایگزینی معدن به جای نفت در راستای همراهی با گام دوم انقلاب و با هدف تکمیل زنجیره ارزش در تولید فولاد حرکت نمود.

منبع: شرکت فولاد سنگان

عناوین برگزیده